tisdag 21 juli 2009

Avsluta dåliga vanor, bind dig till nya!

Jag har lärt mig äta avocado! :O
Eller, äta det kan väl vem som helst...
Men jag har lärt mig tycka om det!
Har aldrig gillat det förut, och inte har jag gett det nån chans att tyckas om heller.
Men nu gjorde jag det...
Jag, som annars är så rädd för att testa nytt.
Bravo!
Avocado med örtsalt, mumma! :)

Det är tusanimig inte varje dag jag lär mig någonting nytt!
Men den här senaste veckan har sak efter sak rullat fram att lära mig att kunna.
Jag har inte bara lärt mig äta avocado, utan också att göra frukt-och-grönt-beställningen på jobbet...Och beställningen på "resten" av butiken. (Inte chark och blommor, men annars så).
Jag har vågat ringa, både hit och dit...Det är kunder, å det är leverantörer...en sväng till Posten å en annan till Pågen...hej å hå, det gäller att ligga i.
Men en annan sak jag lärt mig, som inte har ett dugg med avocados eller jobb att göra, är att jag "Börjat" sluta snusa! (Vet inte om alla visste att jag ens gjorde det, men nu vet ni...)
FEM dagar har jag dragit ner från ungefär TVÅ dosor om dan, till EN om dagen... Snus alltså, inte dosor! ;)
Nu får det vara nog-snusat. En massa pengar som ändå bara går upp i rök. En hälsa som påverkas åt det sämre... Här skall sparas både pengar och ork!
Känner mig stoltare än tuppen!
Varför kan det inte vara lika lätt att gå ner i vikt, som det hitentills varit att sluta snusa?
---

Joggingtur idag också. Har bara en sån jädra lust att Springa! Känna att jag ansrängt mig. Svettas!
30 minuter, och ändå hann jag lite längre än igår...Kanske börjar konditionen och orken komma upp sig igen? Let's hope so!

Jagharsåinihelvetesmycketattskriva, mendetvillintekommafram!

Tar natten!
Dröm sött!























Inga kommentarer: