torsdag 30 juli 2009

Orealistisk kastrering, joggingtur och önskelista

Det är typ så här jag ser ut...
Eller mjaaa, efter att ha sprungit den "gamla" skogs-stigs-svängen i SPÖREGN i alla fall!
På 12, TOLV!!!, minuter dessutom, och inte 16, som förra gången!
Det blir bättre, mycket bättre!
Tackar regnet som föll, så att jag verkligen skyndade mig att komma in så snabbt som möjligt! :)

Jag blir chockad av mig själv! Att jag helt frivilligt (nåjaa, kanske med lite hjälp av tanken om vägning imorgon) gick ut och sprang, i REGN! :O
Hujedane mig...Har detta någonsin hänt förut?
---

Andra lediga dagen går mot sitt slut, och jaaa...jag skojjar inte när jag säger att jag faktiskt tycker att det är skönt att det är jobb på schemat imorgon! Inte så där skit-lajban-skoj med heldag kanske...men ändå. Jooooooobb!
Brukar alltid ha så långtråkigt när jag är ledig, och vilja börja jobba bara för det... Men nej, den här ledigheten har det varit tvärrt om. Jag är helslut!
Att det finns så mycke grejs att fördriva tiden med. Så mycket som ska, och borde göras!
Stress stress stress... och så flyger tiden bara förbi mitt i alltihop, så man knappt hinner nånting. "/
Så jaa, nu ska det bli skönt att komma tillbaka till jobbet...få mega-utskällningar av alla förbannade käringar, oroa sig för varor som inte kommer fast de borde...och sitta alla de där otaliga timmarna framför kassapparaten så man blir helt yr i skal'n. Wiiie, lugn och ro! ;)
...

Har hunnit med mycket idag ändå. Mycket, men självklart inte allt som "borde" göras, såklart! (säg nångång man gör det?)
Uppe med tuppen klockan 6, morgonpromenad med djin, iordning-görande, Packa in Snabel i den "nya lilla fina röda och svarta"-buren, hämta Yen hos mamma Moon och åka till veterinären i Smedjebacken.
Klockan 9 var vi där...så fick vi vänta till fem över halv 10 innan vi fick gå in. Trodde jag skulle skämmas ögonen ur mig när de kom ut och ropade upp "oss":
"Snaaabel, finns han här?" (å sen fniss från den snälla veterinären)
Haha, kunde inte Jimmy hitta på något mer vanliga kattemiss-namn!? ^^
Fast det förståss, ett första möte med någon blir alltid trevligare om det börjar med lite fniss. :)

Uhh, vad han var rädd den stackaren. Ville inte gärna ta emot den lilla sprutan med sövningsmedel han fick, men det gick. Så fick han sitta i en bur i ett mörkt rum ett tag...somna till, medan vi fick sitta och vänta i väntsalen.
Och så var det klart! :O
På en sisådär 10 minuter...**TJOFF**, så var kulorna borta, och vi fick stoppa in den tillsynes döde katten i lådan och åka igen.
Var in i stan på vägen hem, åt lite mat och tog ut Hagels P-piller som de var så snälla att skriva ut. Så nu blir det förhoppningsvis (fast lite synd är det ändå...) inga mer kattebääbisar här. "/ :)


Hem och vila en stund. Se till att Snabel vaknade ordentligt, och tyckte lite smått synd om honom när han nerdrogat försökte börja vanka runt här. "En slankan hiiit, en slankan diiiiit...och en slankan ner i dikeeeet!"
Stackars misse vilken fylla!

Åkte upp till faster i flyttstöket sen. Gjorde ett ryck med fönstertvätt, dammtorkning, dammsugning och golvtork i tre rum så att de blev klara för nya husägaren... Det är jobbigt att städa ur ett helt hus man bott i hur länge som helst kan jag lova, jag har vart med förr, så jag vet...Visst har de en hel del kvar att gör imorgon, men lite har jag i alla fall underlättat. Samvetet rent, allting rent! ;)

Handlade, och blev med Jimmy en sväng till Hällefors och Pekås. Kom hem. Diskade, plockade undan. Sprang. duschade. Hängde tvätt. Snubblade ett par gånger över bäbisarna som är precis kors och tvärs, högt och lågt. Vek tvätthögen som växt sig högre än någonsin...

That's my day people!
Hur var eran? :P

Åh, just ja...

Jag skrev ju förut att folk frågat vad jag önskade mig på 20-årsdagen...

Här kommer listan...


Blev inte så där jättemycket, ni vet, så där ÖVERPROPPADE som önskelistorna såg ut när man var mindre...Men aaa, en bra önskelista ändå (ni kan ju bortse från det orealistiska)...^^

Ärligt talat spelar det ingen roll vad jag får, ett grattis å en kram räcker gott och väl. HAHA, Fy tusan, vad jag tror jag håller på att växa upp! Så där skulle jag aldrig ha sagt för några år sedan. ;)

De som tänker ge mig nån present vet nog bättre vad jag vill ha, och behöver, än vad jag själv gör! För tro det eller ej, så var de där punkterna allt jag kunde komma på...och det tog mer än hela vägen hem från Hällefors att komma på dem. ^^

Fast hörreni...en Pontiac TransAm skulle inte sitta helt fel! Höhö ^^

Nattinatt.


Inga kommentarer: