torsdag 9 juli 2009

Att se med nyöppnade ögon

Tittut!
Två av mina tre sötnötar har öppnat ögonen, så nu är de minst dubbelt så söta!
Imorn fyller de två veckor, de små liven.
Tänk vad tiden går fort! :)

Mysdag. Regndag. Ständigt.
Det har inte slutat regna en enda sekund.
Herre gud, hur stor blåsa har du egentligen? ^^

Efter halvdags jobb satt jag mig framför datorn och gjorde klart inlägget från Öland, så nu finns bilderna från trippen äntligen här: http://naannii.blogspot.com/2009/07/oland.html
Myspys och tupplur med Snabel i soffan, som även han tyckte det var alldeles för dåligt väder för att vistas ute i detta stormväder.
Lagat mat, för första gången på alldeles för länge...Smal-mat till och med! :O
Fullkornsmakaroner och världens enklaste tonfisksås (Lök, tonfisk i vatten, lätt creme fraiche och buljong).
Gosh, sö gött!
Ni måste testa! :)

Grattat fajse (farfar) på födelsedagen. Och....DÄÄÄÄR sprack min nyttiga dag i tusen bitar!
När det finns farmor-tårta, kan man bara inte tacka nej!
Ingen, och då menar jag verkligen INGEN, gör godare tårtor än farmor.
Det går helt enkelt inte att låta bli!

Så mjapp, då blev det en onyttig dag idag också...
inget ovanligt nu för tiden. "/
Men jag ska FAAAAN lära mig nu, att inte äta alltför onyttigt, om det verkligen inte finns anledning till det. (Kalas är en anledning tycker jag. Kalas och högtider)
Allt detta "det-är-helg, då-får-jag"-tänkande måste bort!
Jag måste lära mig se, och förstå, att en helg, Fredag-Söndag, ändå är TRE dagar av sju på en vecka!
Ta mig tusan, så är det ju! ^^

Mål 1: Helg-frosseriet SKA bort!

Listan som ska förändra mitt liv är påbörjad...men den blir lång! Lång, lång, lång!
Mycket finns att göra, mycket fett finns det kvar att ta av!

Jakten på ett smalare liv fortsätter!

Inga kommentarer: