fredag 1 maj 2009

Första Maj, välkommen!


1 Maj! Redan!?
Som jag sagt tidigare...Tiden bara fullkomligt skenar iväg!
Det är sjukt. För ett år sedan vid den här tiden oroade jag mig för balar, studenter, betyg och jobb...Och nu, nu sitter jag å oroar mig för att det redan gått ett helt år!
Haha.
Min hjärna verkar inte riktigt hänga med i det hela. Jag skulle behöva en extra dag eller två, helt utan tid. Dagar som egentligen inte finns, för att komma i fatt.

Bitter? Absolut inte!
Jag kan inte beskriva hur glad jag är över det liv jag har idag. Och skulle aldrig byta den här tiden till förra året. Skolstress, panik över allt, övervikt och non träning. Nej tack, jag står gärna över!
Jag har en underbar sambo, otroligt fina djur och hälsa som jag aldrig haft förr.
Jag är på väg upp i livet! :)

Det var väl egentligen inte tiden jag skulle diskutera i det här inlägget egentligen. Men hey, när tankarna kommer vill de dock så gärna ut. Kan sitta flera timmar och bara skriva alla underliga, osammanhängande tankar som ploppar upp. Kanske ni märkt på mina allt för många ordbajsande inlägg i just denna blogg? :)
Nej, nu ville jag berätta lite om min Valborg. Kvällen som planerings-freaket jag faktiskt inte hade planerat ett skit för, förutom grillning.

Och grillning blev det! (Puh, värre vore det väl annars, när jag så fint planerat detta. haha)
Flera underbara människor som fick lite panik över sitt icke-planerade Valborg hörde av sig och ville vara med, och det blev en lite förfest på vår baksida.
Jag hade nästan glömt hur underbart det är med glada vänner, en varm grill, lite rusdrycker och en hel mängd mat i en härlig kombination!
För en gångs skull sket jag i allt vad träning och äta bra heter och lät mig svepas med i feststämningen totalt!
Man blir glad av glada människor!
Så nån kärrning var jag faktiskt inte igår kväll, trots att jag bara drack 2.25 (som min älskade sambo och andra människor snällt spetsade med mintu).
En god blandning fast än det inte låter som det ska ni veta! :)


Förfesten fylldes sakta men säkert på med flera helhärliga festprissar. Och efter ett tag drog vi oss bort mot brasan för att fira in den redan komna våren med ännu fler partynissar.
Djin fick sista parkett för fyrverkerierna nere i källaren, där de inte hörs så mycket. Tacksam var han nog för det!

Brasa, fyrverkeri och tjål med byns invånare blev det. Varmt, myyyyys!
Sen blev det som jag trodde ärtsöppefest uppe på Folkan. Hehe, konstigt att hela kvällen blev som jag spekulerade i att den skulle bli, när jag för en gångs skull Absoluuuuuut inte planerat nått. :)
Något som jag dock däremot INTE tänkt på var att Jimbo hade sin Kareoke-utrustning med sig till festen... Så nu vet ni vart jag befann mig resten av kvällen igår!
Framme vid scenen, sjungande med alla sång-glada människor så klart! :D
Så in i helvetes jävla kuuuuuuuuuuuuuuul! Jag är kär i musik, kär i Kareoke!
Så, min Valborg knallade på riktigt bra.
Hade en skitkul icke-kärringig kväll med lagom rus och en hel hög av förbannat härliga människor!
Och att inte förglömma, troligtvis den mest romantiska stunden med Jimmy jag någonsin haft! Han kom fram och höll om mig när vi sjöng låten "Aldrig ska jag sluta älska dig". Kanske lät min sång inte så bra, men bara att verkligen få stå där, med hans armar runt min midja, med våra ögon i varandras, tog oss båda till tårar...
Löljligt! Som en jäkla äckel-romantisk film ta mig tusan... Men Åhj, så jävla betydelsefullt! Så in i helvete fint!
Jag älskar min karl! <3
Det är Fredag, Klockan är 10, det gick uppåt på vågen och om två timmar blir det jobb.
Bla bla bla bla bla bla bla...
Snyggt försök att få er att glömma veckans vikt va? ;)
Men nej, man lär väl va ärlig...(även om jag helst skulle slippa idag)
Man kan ju hoppas att inlägget är så långt att de flesta aldrig orkar läsa hit ner. :P
Uppåt gick det. Mera mera.. Blääää!
81.5 kg och +0.7.
Mäta mig orkar jag inte göra denna vecka.
Men aaa, frågan är om det är gårdagen som gjorde det hela, eller om jag bygger muskler?
Har sjuttsingen tränat hårdare än jag någonsin gjort de senaste veckorna, och ändå går jag upp i vikt.
Bara att kämpa på, nån gång lär det väl gå åt rätt håll i alla fall!? (snälla, säg att det blir så?)
Igår joggade jag i alla fall till mål nr 3 i min utmaning. De andra plogpinnarna efter vägen in till Fågeltornet! 10 minuter non-stop jogging! Låter inte länge, men det är garanterat längre än jag klarat av på flera år! Och det tog ändå 17 minuter att gå hem därifrån! Happyface är jag ändå! :)
Nästa vecka ökar vi på, sakta men säkert...Kurvan efter dessa plogpinnar!?
OH YES!

"Aldrig ska jag sluta älska dig. Du är allt jag har och allt jag ber om. Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig. Att du är där, för mig, som jag är här för dig. Ge inte upp!"













































2 kommentarer:

Musan sa...

Yes Syster! Livet är härligt!!!

Men usch för äckelromantik hahaha. Bara avis =)Klent med romantik på dansgolven.
Kämpa på med träningen så vänder vikten neråt snart igen.
Puss och Kram

Anonym sa...

Ja, det var en jättekul Valborgsfest med folk från alla håll och i alla åldrar.
Du och Stina blev som vanligt "rockers" så fort det dyker upp en anläggning med microfon. Ni är ju så duktiga på att sjunga ! Kram från Papi