söndag 24 maj 2009

Gunga med brooklynbron i nya skor

Update day 2 in New York city...

- Upptacktsfard med buss. Stopp och studiebesok pa tre olika mataffarer.
- Stopp vid Grand zero, dar tvillingtornen en gang stod.
- En langdistans titt pa frihetsgudinnan vid "hamnen"
- Picknick i graset och solen i Central Park
- Shopping i stadsdelen SoHo.
- Busstur ut till brooklyn
- Middag pa en underbart fin restaurang
- Fotografering av New York city from the "outside"
- Promenad over en upplyst Brooklyn-bro
- kvallspromenad och titt i diverse souvernirbutiker

Behover jag saga att vara dagar ar fullproppade av saker att gora, grejs att titta pa och stallen att besoka?
Har gar det i ett hela tiden! Och det kanns som vi varit har i flera dagar trots att vi kom igar.
Mycket att ta in. Mycket att se... Enormt manga intryck.
New York ar vackert! :)

Billigt ar det ocksa med klader och dyl. (iaf pa vissa stallen)
Jag trivs som fisken i vattnet! :)

Shoppingen har, trots att det varit lite tight om tid just till den, borjat riktigt bra. 2 langa linnen kopte jag igar. Och tva klannigar och ett linne idag.
Dessutom mina vanner har jag kopt ett par sana dar gungbrade-tranigsskor. Sa nu ska en Naannii loose weight igen nar hon kommer hem! :D

Vilket jag absolut kommer behova gora efter all denna maaaaaaaaat! :O
Vi ater hela dagarna. Bara vraker i oss. MYCKET!
Men jag har dock lyckats vara ganska nyttig trots det. Frukt mina vanner. Underbart god frukt. Overallt!
Efterratterna ar val det som oroar mig mest..men mjaa, de sitter dar de ska kan jag tala om!
Kanns inte allt for bra med vagning 2 dagar efter hemkomst, raknar med att fa en chock. Bra om man ar forberedd! :)

En tired Naannii ar jag.
Tired och overrumplad av staden New York City.
Kommer inte kunna ta in allt foran jag sitter dar hemma i mitt favvohorn av soffan igen.
Da jag hinner reflektera over allt.

Saknar min lilla familj en hel del. "(
Men jag kanner pa mig att jag kommer langta tillbaka hit nar jag val kommer hem, sa det galler att njuta sa lange man far.

Just nu ska jag ga och njuta av hotellsangen!

Imorn vantar annu en dag in the big apple!

1 kommentar:

Musan sa...

Härligt att höra att allt gått bra. Låter som ni verkligen har fullt upp och får se så mycket. Fortsätt att njuta Syster!
Älskar dig! Kram