torsdag 7 maj 2009

Sheraton kan jag byta däck på om jag joggar till donken

Det börjar bli verkligt nu...Nästan FÖÖÖR verkligt!
Med posten fick jag ett stort kuvert. Information, karta och biljetter till New York resan!
Sheraton New York hotel & Towers...välkommen till ditt hem för 4 dagar Naannii!

Jag tror jag dööör! Hur fasiken ska jag klara mig där!?
Jag som knappt varit i Sveriges största städer ens...
Bye bye frisk luft, lugn och gröna vidder... Hello bilavgaser, people och skyskrapor!
Nervositeten börjar redan ta överhanden. Kanske kommer jag kolavippa redan innan jag åker? Kommer ju absolut inte kunna få en blund i ögonen dagarna innan. Oro... Oro för allt! Pass, Pengar, Sambon, Djuren, hemmet, Packningen, tåget, Hotellet på Arlanda, längtan, Flygningen, NEW YORK!
Oro....GAAAAAAAH! Min största fiende!

Önskar jag kunde vara lite mer chill och bara flyta med. Men nej, en Naannii ska alltid oroa sig i onödan. Nästan kolappsa av nervositet. Gå upp på högvarv och bara panika!
Men, det blir nog bra till slut. Ja, självklart blir det det! Tiden före är alltid värst. Tiden efter har man ett minne för livet.
Det kanske är så jag ska försöka se det hela tiden? Som ett minne som aldrig kommer försvinna?
Men aaa...lättare sagt än gjort.

Nu lämnar vi detta samtalsämne för idag! Jag jagar bara upp mig själv. inte bra. Vi tar dagen som den kommer istället....Skriver om den ooootroligt händelserika lediga dag 2 jag haft!

Idag joggade jag 11 minuter(!!!) non-stop och nådde mitt 4:e delmål: Kurvan efter plogpinnarna!
En ökning på 1 minut och en 100 meter sisådär.
Kanske ingen vidare sensation, men jag är nöjd. Helnöjd! :)
Så länge det går framåt så!
Nästa veckas mål: Bron efter kurvan! Lite längre, lite jobbigare!

Sen lunkade jag hem och hämtade Djin. Tog en kort skogspromenad i regnet. Å jaa, regnat har det gjort, heeela jäkla dagen. Nu skiner solen så klart, nu när dagen nästan är över, och jag suttit inne och förbarmat mig över det helvetes jävla vädret hela dagen!

Smurfat runt på datorn, tråkat så att suget att klättra på väggarna ökade allt mer och mer, innan jag kom på något att göra....BYTA DÄCK för sjuttsingen! :D
Vinterdäck får man ju inte ens ha nu.
Och nej, ni ska inte tro att det händer automatiskt för att man har en bilreparatör till sambo och pojkvän inte!
Näää, då ska man tjata i några månader först, innan han fattar att det verkligen ska göras så fort som möjligt...
Då är det lika bra att göra det själv, och bevisa att man faktiskt kan själv också (vilket min kära sambo inte verkade tro att jag kunde). Två flugor i en smäll! :D
Och lite utmaning på det. Älska utmaningar! :)

Däckbytet gick perfa! Stolt flickvän blev jag! Skitig också! Gilla! :)
Sen var det möte på Coop. Resultat och sånt nödvändigt. Fick höra att vi varit väldigt duktiga hitills i år. Det tackar man för att få höra!
Lite prat om ombyggnaden och uppfräschningen av butiken också. Kommer bli great när det väl blir klart! :)

Snart ska jag ta min gamla bil, min sambo och ta en roadtrip till stan för att hämta Pis när hon slutar jobba klockan 10. En vända på Donken har jag lovat älsklingen också...
Donken, och vägning imorn...Bra kombination!?
ÖHhh, näeee!
Men en liiiiiiiten cheeseburgare ändå kanske?
Mja, en ytterst liten i så fall. ;)

Imorgon. Tredje och Sista lediga dagen för den här veckan, vägning och lek med Pis!
Wihuuuuuuuuuuu!

3 kommentarer:

Musan sa...

Sluta oroa dig och tänk på att du får se och uppleva nåt andra bara kan drömma om. Ta det lite lugnt Syrran det kommer gå hur bra som helst!

Men hmm en liten cheesburgare, den är inte så liten som den ser ut.

Kramar

Anonym sa...

Ta det lugnt, det är inte farligt att prova något nytt. Tänk på din gamla pappa som vågade prova Vangsviken......och det gick ju bra ! stor KRAM

Anonym sa...

Hej gumman
Ja de börjar dra ihop sig för resan, vad spännande.. Emil hälsar att du ska passa dig för terrorister när ni flyger till den stora staden...Hahaha vilken son jag har undra vem han är lik..hahah..

Ja du är jätteduktig med vikten glöm inte de... och ät du din hamburgare med gott samvete.
Och bra att du visar gubben att du kan själv hahahha
Kram kram Kicki