torsdag 14 maj 2009

Skräckbilder ger fint väder och älgvisit

Gårdagens hålligång tog ut all sin rätt.
Och en sömnig översovande jag lämnade inte sängen förän halv ett, med huvudvärk på köpet!
Åhh, varför sover man bort en halv dag? Va värdelöst!
Vaknade redan vid 8 första gången, utvilad i kroppen, men sååå sussig i ögonen. De ville inte vara öppna, ville blunda lite till...bara en liten stund.
Å så blir det så här.
Kasst!

Nåväl, man ska väl va glad att man vaknar upp alls överhuvudtaget. Inge vidare kul om man vaknade en dag och upptäckte att man var död direkt! ^^ Höhö...

Joggingtur blev det i alla fall. Och jag ORKADE! :D
Hela vägen till bron efter kurvan, non-stop, och på 13 minuter!
Det börjar gå lättare att jogga nu. joggar som jag aldrig gjort förr.
Har försökt att ta reda på ungefär hur långt det är dit, lite kul å veta hur långt på 5 kilometer jag kommit. Men min skruttbils tripp-mätare ville inte leva längre tyvärr. så på det viset gick det inge vidare.
Sambon säger att det är ungefär 2... och det är ju bra om det är så. Då känner en Naannii sig lite duktig i alla fall! Och snart halvvägs på första joggingmålet! :)
Bara å kämpa på!
Vecka för vecka blir det längre och längre...bättre och bättre. Svettigare och svettigare! :)

Lunkade hem och hämtade en promenadsugen vovve och tog en promenad upp till coop för att panta lite burkar som bara låg i vägen här hemma. Passade på att handla lite mjölk.
Sen blev det in i duschen, hänga tvätt...sen satt jag mig ute på trappen, i solen, och smurfade och skrev lista på vad som ska göras och vad som ska packas innan resan.
Om prick en vecka ligger jag troligtvis i en säng på hotellet vid Arlanda, yrvaken och uppspelt, rädd och nervös. Puhhhh! :S

Härligt har det varit idag ändå. Med sol, frisk luft och data. Snabel som sällskap liggandes bredvid och pressa i solen...Börjar fundera på om han redan börjat jobba på årets bränna. :D
Å hejåhå, så kommer Hagel fram ur buskarna också...
mat fick han, och HOJ så han åt. Sötkisse som vill leva uteliv!
men lika bra är väl det, han trivdes ju tydligen inge vidare här hemma i lillfamiljen. Ute ser han ut att trivas som fisken i vattnet.


Älsk slutade jobba och vi åkte på en liten kvällsfiske-tur.
SEX Älgar och en hare såg vi... (wihoo för att bo i skogen!) Men inte en enda bild lyckades jag få på djur-jäklarna. Kameran hängde sig och la av. Bajs elektronik ännu en gång! ;)
men hömmm, fisk då?
*host host*....NADA!
Haha, det här med fiske går inge vidare för oss. Linor som trasslar, spön som krånglar och drag som fastnar i stockar i vattnet så en räddare i nöden mig får vada ut till knäna i alldeles för kallt vatten.
Bläää för fiske just i dag! ^^

När jag hade så där långtråkigt som jag brukar få ibland idag satt jag och kikade runt bland alla 1000-tals bilder jag har på datan, och fastnade för två riktiga SKRÄCKEXEMPEL!
Sånna bilder man önskar inte fanns. Sånna man bara vill glömma. Sånna man drömmer mardrömmar om i flera år efteråt (nå ja, kanske inte så illa...men nästan).

Den första är min "uppväckningsbild". Den som gjorde att jag verkligen tog tag i min vikt ordentlig en gång för alla. USCH!
Snacka om tjockis-naannii med fläskmage!

Den andra var en bild jag klippt bort resten, och lämnat den stora skräcken kvar på. Varför jag gjort det vet jag inte. Kommer inte ihåg. men BLÄÄÄÄÄÄÄÄ för det också!
AAAAAHHHHH! Jättemagen kommer och slukar allt i er väg! *Glufs glufs, nam nam*


Var bara tvungen att springa in och ta kort på mig själv. För att se så att nånting verkligen hänt, och att jag inte bara springer runt å "tror" att jag ser mindre och smalare ut nu än vad jag är. Men mjooo, nu sitter jag ju visserligen på det första skräckexemplet, och står lite konstigt på jättemage-bilden... Men nånting tycks jag mig se att det hänt i alla fall. (?)

Har fått för mig att mina oooootroligt äääälskade lovehandels krympt en del. Kan bara hoppas att det är sant, och att jag inte lurar mig själv att tro det. För jag hatar dem verkligen! De förstör allting! Och aldrig kan jag ha långa t-shirtar som sitter tight pågrund av dem. Bort med er! Bort bort bort!

Men, hur vet man egentligen vad som är sant och inte? jag menar, tänk om jag bara inbillar mig att saker och ting blir mindre? Jag kanske ser precis lika tjockis ut nu som förr? Man vet ju aldrig. Man kan ju lura oss lättlurade människor till typ vad som helst...Att svart-vit tv blir färgtv om man drar en nylonstrumpa över huvudet osv... (haha, tillåt mig skratta. Men vem vet. Hade det varit nu. Vi. Så hade vi förmodligen gått på det vi också!?) Så då borde vi väl kunna lura oss själva rätt bra också, eller?

Vissa dagar känner jag mig faktiskt smal, okej. Men andra känner jag mig fetare än någonsin! Vad är egentligen sanningen? Den RIKTIGA sanningen? Finns det ens nån sanning? Hmmm.... Funderlilerar...

Imorn är det i alla fall vägning och mätning igen, då får vi se om det verkligen går åt rätt håll!

Men herreguuuuud! Tänk om vågen och måttbandet ljuger de också!? :O

Blir tokig på det här med tänkande! Gaaaaaaaaaah! :)






























2 kommentarer:

Musan sa...

Sanningen är att du är fin och underbar för den du är inte hur du ser ut!

pisa sa...

Jag håller med fullständigt!