onsdag 13 maj 2009

Panterpanter lever på folkvänliga uppåt-tjack

Jaha...Då försöker vi igen då!
Hoppas på att kunna få till något som ska likna ett inlägg idag också. Utan tekniska problem och försvinnande, tack! (?)

Fast det var nog bara tur att ni aldrig fick se gårdagens långa ordbajsande, för mer negativt och icke-träninssuget blogginlägg finns nog inte.
Haha. Jag var sååå negativ. Neggis, Lat och fet!

Annat är det idag...
Eller mjaa...fet är jag väl fortfarande.
Inte direkt så att jag vaknade upp pinnsmal och fit for fight imorse direkt (you wish!).
Men lite smalare än igår var jag nog ändå när jag gick upp, för jag hade träning på hjärnan...LUST till träning!
Welcome back!

Tidig morgon, trots ledig dag.
Upp vid 7, snabb morgonpromenad, in till stan med Pis, skönåka bil på körskolan när Pis och Carin körde, Till veterinären med Titzi och Simba, tacobufé på Åhlens-restaurangen, Göra stan, Hem till Pis, Smedjebacken och lågpris-klädaffär, Rusta....å HEM!

Haha, fy tusan vad jag är hemmakär! Tjålar om å åka hem så fort jag kommer bort, trots att jag troligtvis skulle hamna här på favvo-platsen och bli uttråkad snabbare än ljuset rör sig om jag nu skulle komma hem.
Det är inte det att jag inte trivs borta, för det gör jag...men ändå.
Hemma är min fristad! Trots högar av smutsiga kläder och dammråttor stora som soptunnor. :)

Men, nu är de borta de också! Allihop!
Städat och fint är det, tvätten ligger i maskinen.
Fristaden har blivit befriad!
Wihooo för en Naannii! :)

Å så träning som grädde på moset!
Lunkande, traskande, småspringande, krypandes och mjaa hoppandes (?) tog vi oss runt lång-långpromenaden på ca en mil.
Djin fick inte följa oss pantertanter i rosa och svart på den långa resan denna gång, utan fick nöja sig en lite kortare, mer gammal-vovve-vänlig, skogspromenad till kvällen.

Förstår inte hur tusan jag orkat göra allt jag gjort idag utan att bli så där ubertrött jag annars blir. Hade det varit en "vanlig" dag hade jag stupat ner i koma efter bara hälften gjorde resor och grejor. Fattar inte hur jag kan ha så dåligt med energi. Ingen ork. Ingen lust till någonting.
Troligtvis beror det på att jag haft energikällan Patricia vid min sida största delen av dagen. Man kan inte annat än att ryckas med i hennes outrötteliga energi!
Pis, uppåt-tjacket jag inte kan leva utan! <3
-----

Kvällens virrvarr av tankar i en Naannii's hjärna:
- Imorn är det 1 vecka (EN VECKA!!!) kvar tills det bär av mot Arlanda och hotellet där en natt innan vi tar flyget till New York på Fredagen. Shiiiiiet! :S
- Tur att jag köpt en adapter till mobilladdare och annat el-krävande. En sak mindre av 1000 att tänka på.
- En dag kvar till lön! Money money money! :)
- Kommer jag orka jogga till veckans mål?
- Sussa, eller kravvla sig upp tidigt till morgonen?

Nyinkommet Naannii-tips:
- Mathavre! istället för ris och annat till t.ex. kyckling.
Godare, nyttigare och mer mättande!
Testa!

Pilutta dig elektiska problem!
Jag lyckades!
Nu tar jag kvällen...




1 kommentar:

Pis sa...

du betyder mycket nanni <3