onsdag 6 maj 2009

Fiska blommor med snabeldraken funkar framemot kvällen

Wiiihoy!
Så gick den första lediga dagen av tre mot kvällen.
Lägenheten är städad, tvätten är tvättad, maten är lagad, blommor är planterade, handlingen är gjord, fisken är fiskad (fast vi fick inget), träningen är tränad...och Naannii börjar bli sliten!

Haha. Uj, så mycket jag hunnit med!
Nästan rekord! :O

Trädgårdstomte med skit under naglarna har jag varit. Skoj att få skita ner sig riktigt ordentligt i planteringsjorden. Tror allt att jag ska börja skita ner mig lite oftare. :)
Vår uteplats blev mer "beboelig", trivsam..jaa nästan lite mysig. Nu väntar jag bara på att buskarna ska växa till sig, så vi får lite mer grönska här i världen.
Dagens träning blev inte direkt så jobbig som jag hade tänkt...haha, konstigt att den aldrig blir det nu för tiden. ;)
Tog i alla fall två mysiga skogspromenader med Djin, och tänkte boxas lite i källarn till kvällen. Men hujedamig vad tråkigt att stå i en kall å mörk håla när solen skiner.
Så jag tog mig själv och mitt hopprep och gick ut och studsade lite idiotiskt på uteplatsen istället.
Hoppas att ingen såg mig, och om nån nu ändå gjorde det, så har jag ju glatt någon med ett skratt i alla fall. Positivt tänkande är min bäste vän! :)
5 minuters studsande, 100 sit-ups, 10 Armhävningar, 30 "knä-mot-armbåge", 30 "se-ut-som-en-halvdöd-säl" och 100 step-ups blev till slut dagens ååhhhj så hårda träning. ;)

Men så har jag ju faktiskt sprungit runt hela lägenheten med mina vänner dammvippan, snabeldraken och torkeli-torkel också, och sprungit emellan grillen med kyckling-filé och ugnen med potatisklyftor under matlagningen. Så lite mer träning har jag allt fått!

Imorn ska jag jogga till veckans mål är det tänkt... Vi får hoppas att inte latmasken kommer och tar mig.

Dagen avslutades med en fisketur med två av mina tre älsklingsgubbar.
Ingen fisk dock, men frisk luft smakar faktiskt bättre än död gädda som tur är!



Morgondagen väntar på en ledig Naannii....



















Inga kommentarer: