söndag 17 maj 2009

Nu är det knasigt nära


Väskan står redo! :O
Mjaa, inte packad å klar, utan mer klar för att packas...
men ändå.
Jag blir NERVÖÖÖÖS! Uppspelt som en liten barnunge.
Två dagar till avresa!
----

Tänkte ju skriva lite igår också, inte bara lägga upp bilder...men, ja ni vet... jag och elektronik går inte direkt hand i hand ibland, tyvärr. Så när bilderna äntligen låg klara där de skulle vara, efter mycket pustande, stånkande och ilsknande, så hade jag nästan somnit här i soffan. Och skriva blogg när man halvt sussar, det är inte lätt, om man inte skriver i sömnen rättare sagt...men nej, det är jag inge vidare på (tror jag?). Så det får bli lite snabbt om helgen nu istället.

-Fredagen spenderades med vin, korv med bröd och härliga människor jag och sambon vanligtvis inte brukar umgås med. Av en ren slump råkade vi bara gå förbi en påbörjad mys-alkohol-kväll..och där blev vi kvar halva natten. RIKTIGT trevligt! :)
-Lördagskvällen firade vi med att fira Hojens 23:dje födelsedag med smörretårta, lite alkoholhaltiga drycker och underbart sällskap. Också det riktigt trevligt! En titt på melodierna på tv, och lite så. Mycket skratt och tjål. I like! <3
-Söndag tog vi oss en sväng till Paps och Stina för att lite för tidigt fira pappas födelsedag som är på Onsdag, och för att kika på alla söta djurisar som bor hos dom nu. Bilderna från det kommer längst ner i inlägget. SÖTNÖTAR! :)
----

Ny vecka, nya tag!
Men mjaa, jag har precis kommit på att detta troligtvis blir den första veckan som jag INTE kommer att väga mig sedan jag började denna viktresa. Knasigt, men faktiskt ganska skönt.
Inte kommer jag orka bry mig om vikt och mått där jag sitter på den hel-långa flygresan to the big apple inte. Och inte när jag kommer fram heller, då kommer jag förmodligen ah fullt upp med att stå med hakan släpandes i backen och ögonen uppspärrade till max.
Shiiit vilken syn! xD
Lilla skit Naannii in the big apple fan!

Men träningen ska jag väl lyckas ha reda på fram tills dess jag åker i alla fall. En bradags-volleyboll är ju redan avklarad. Riktigt skoj idag, från början till slut. Löjligt oseriöst, men ändå en jäkla massa bra spel. Så vill vi ha det! :)
Imorn jobbar jag 10-16.15 och tänkte försöka (FÖRSÖÖÖKA) ta mig upp redan vid 6-7 och ta en långpromenad. och går inte det, tar jag mig en på kvällskvisten.
Jogga till veckans mål, kurvan efter bron, ska jag också försöka hinna med innan jag åker. Får se när lusten och orken slår mig i huvudet med ett slagträ.

Och så är det ju en massa annat som måste hinnas med också!
-Kaninen ska få städat, (gärna hunden, katten och sambon med)
- Väskan ska packas och stängas
- En bättre handväska skall letas på
- Älsklingen skall kramas och mysas sönder (har ALDRIG under våra lite mer än två år tillsammans varit ifrån varandra så länge som det blir nu!)
-Läsning och annat skall inhandlas
- Vännerna ska hälsas hejdå
och...ja, vad är det allt mer? :S
Känner att jag är en liten bit på väg i alla fall. För just nu ligger den sista tvätten med eventuella ta-med-kläder i maskinen. Resten är hängt eller nedtaget.
Ett plus! Wihuuuuu! :D

Pirrigt är det. Både förväntansfullt och nervöst.
Ena sekunden ska det bli skönt att komma iväg lite, nästa sekund vill jag bara stanna hemma. Förvirrande känslor. Sånt där man blir både glad och ledsen över. Men det kommer bli bra, när vi väl är på väg.
När det redan är för sent att tänka på glömda byxor och.... TÄNK OM JAG GLÖMMER PASSET ELLER PENGARNA!!!!???
KNAS NAANNII! Det blir ett minne för livet!
Kör på ba!

Näe, nu ska jag gå och snosa och vara jobbig på sambon min. Så jag inte glömmer bort honom, och så han inte glömmer mig när jag åker! :)

Njut ni av bilderna från farsgubben och Stina, så hörs vi imorgon igen! :)


"Bääääääääbisar" :)

Liiiiiten Ninis

Stor Niinis

Smååå Muuu-isar
Och stooOoora Muu-isar

Glassbjudande glassätande Pappisar! <3

Tack för livet jag lever!
Tack alla som gör det till ett liv värt att leva!
<3



























































2 kommentarer:

Musan sa...

Tack för att du hjälper till att stötta mitt liv... Syster du är väldigt bra att ha! Ha det helt underbart på resan och bara njut. Tänk som jag: "allt löser sig" och oroa dig inte så mycket!
Kram kram

Anonym sa...

Hej svejs på dig..
Ha de nu bra på eran resa nu. vad underbart kul ni kommer att ha.
Sköt om er och tänk extra på Veronica när ni är där hahahaha.
Kram kram Kicki/fd städtanten
Ps. Ja de var riktigt trevligt i fredags.Och jättekul att du och sambon kom. Ni är så gulliga bägge två. Kram igen