torsdag 28 oktober 2010

Ett år

Har precis suttit och läst några inlägg från förr...
Fick först infallet att bara kika vad jag hade för mig för prick ett år sedan, på dagen...
men fastnade (som vanligt) och kunde inte sluta läsa.
Det slog mig att det i princip är precis samma flicka som sitter här nu, som då...
Bara på en annan plats, i ett annat soffhörn,
men med samma drömmar och mål.
Bara ett år äldre, med ungefär samma utseende,
men så mycket starkare i sig själv...
med ett liv som ser ungefär likadant ut, men ändå helt annorlunda.

Det har hänt så himla mycket det senaste året.
Mitt liv har vänts uppochner och sedan rätt igen.
Gått i looper som en bergochdal-bana.
Jag har kämpat med vikten, men inte riktigt kommit någonstans.
Timmarna, dagarna, månaderna har bara flutit på,
varesig jag hunnit med eller ej.

Det finns mycket jag saknar från förr, det tänker jag inte ljuga om.
Det gör man alltid.
Saknar tider som varit.
Bra tider som flugit sin kos och aldrig kommer igen.
Är ändå glad för att det är de stunderna som stannat i hjärnan,
och inte alla de där dåliga...
då skulle jag inte ha någon glädje av att minnas tillbaka.

Inga kommentarer: