onsdag 27 oktober 2010

Det finns stunder

Jag inte skulle vilja försvann...

Dags att besöka lurhöjda igen.

Nanna lite kudde.
Vara allmänt död i några timmar tills klockan (i mitt fall klockorna) plingar sitt eeeeeeeefterlängtade plingiling imorn bitti.
Men inte riktigt ännu ändå va?
Sent är det, för sent...som vanligt, men jag kan liksom inte sluta njuta av att sitta här i soffhörnet, halvnaken med filten över benen, tissetatten sussandes i knäet, höra datorns surr blandas med ljudet av vaddetnuänär som visas på dumburken så här sent mitt i natta, och fundilera lite hit och dit över livet och allt annat som är lite värt att slänga en tanke på.
Några minuter till bara?
Det är så skönt!

Nattuggla så in i bomben.
Synd att Coop inte har nattöppet. ^^

Har flängt lite idag också.
Vart ute och upptäckt världen. Eller nåja, den "stora" världen i Dala-Järna åtminstone...
En pytte liten gnutta större än den värld jag lever i.
Umgåtts med vänner, suttit i en biltvätt och återigen träffat nya, helhärliga människor.
Halkat in på ett bananskal på två olika tårtkalas och blivit bjuden på både det ena och det andra.
Skrattat åt en gammal gubbes kommentarer och skämt så jag höll på att trilla av stolen flera gånger om, om man nu kan göra det?
Världen är fan full av härliga tokstollar, undrar hur jag kunnat missa det fram tills typ nu?
Trivs som fisken i vattnet i den där delen av Dalarna,
allt är så lättsamt enkelt.
Trevligt trevligt!

Nope, slut på det roliga och tillbaka till verkligheten.
Tandborstning, kvällsdrill och sen försöka få plats där i sängen bredvid mina sovande två.
Ingen dålig verklighet det heller lär jag säga.

Förjävla nöjd kärring som tar kvällen ikväll...
Imorn dags för joggingvända också.


Inga kommentarer: