tisdag 19 oktober 2010

Jobbigt läge

Vette tusan vart energin tog vägen?
Orken, lusten, motivationen?
Allt flög sin kos i samma veva tror jag.
Mörkt och dystert börjar det bli också.
Grått och regnigt.
Blä blä blä!

Känns som jag är på väg in i min årliga höstdepp.
Vill inte, men orkar knappt stå emot heller.
Har tänkt ta mig ut i joggingskorna i flera dagar nu,
men det blir liksom inget.
Nada, noll, zero!
Inte ens innebandyn lockade nog mycket idag.

Hur fasen hittar man orken när den inte verkar finnas där?
Lusten när nästan ingenting känns roligt?

Det värsta är att jag vet att allting skulle släppa om jag bara kunde få tummen ur röven och faktiskt TA MIG UT!
Men gör jag det?
Nope! Jag sitter här å klagar istället.
Jävla kärring! ^^

Vart tog solen vägen? Ljuset som peppar mig?
Hatar det faktum att bara vädret kan vända allt uppochner.
Varför är jag så väderkänslig?
eller lurar jag mig själv bara?

Ja inte fan vet jag.

Dags att börja pressa mig själv uppåt,
istället för att vänta ut svackan som jag brukar göra.

Gasen i botten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till! Det känns inge vidare om man tappar motivationen. Kram