lördag 30 oktober 2010

Rabbelbabbel

Gårdagskvällen blev "allt i ett".
Den började bra,
fortsatte dåligt,
blev lite bättre,
nådde botten,
sen gick det uppför igen.
Som tur var slutade den uppe, fast förstås efter mycket om och men.
Huvudsaken: det blev en bra kväll till slut!

Roadie med min sköna vapendragare sweet-Louie.
Festlig, lugn och hjärtlättande kväll.
Lite skön allsång och vilda utslag med discodinglande backspeglar.
Nya och gamla människor.
Party och umgänge!

Sen kväll blev det också,
när jag äntligen ramlade i säng var klockan redan 02.45.
Lite jobbigt för den här morgonkvisten att orka upp till jobbet,
men det gick fin fint och dagen knallade på utan enorm trötthet.

Ikväll bestämdes det dock för lugn hemmasittarkväll.
Myslördag på hög nivå...
och ja, visst sitter jag här och myser,
men de vore ju roligare om karln min hade orkat vara vaken lite längre än till 22.15 i alla fall! ^^

Jag bryter snart ihop på den här tristessen som öser sig över mig allt oftare nu för tiden.
Varför kan jag inte sitta och ta det lugnt en endaste kväll, utan att bli så här uttråkad?
Hur jag än försöker, så kan jag inte lugna mig.
Vad fan har jag för fel???





Inga kommentarer: