tisdag 5 oktober 2010

Gooodigood

Spotify ekar i högtalarna.
Jävligt bra humör härjar i min kropp.
Jag har spring i benen och bara väntar på att det ska bli dags för en vända i joggingskorna.
Kusin ska bara sluta skolan först, och bestämma sig om hon ska med eller inte...hon har nämligen en nykommen lillasysterbäbis att hälsa på också.
Myspys att snuffa bäbisdoft! Skulle nog jag också välja före joggingtur. ^^

I samma veva lär det ju nämnas att jag också har fått ett nytt kusinbarn!
och ja...det är samma bäbis jag pratar om i båda fallen! :O

Haha...lite invecklat är det, men jag ska försöka förklara...
Min mor och min far.
Min fars syster och min mors systers barn.
Det betyder alltså att min faster och min kusin (från mammas sida) gifte sig och fick barn.
Därav är J och T både mina kusiner (om man ser det från pappas sida) Och mina kusinbarn/tremänningar (om man ser det från mammas sida) i samma veva...
Eftersom faster och kusin inte längre är ilag, betyder det nu att denna lilla nya bäbis inte är min kusin som de andra två, utan "bara" ett kusinbarn/tremänning.
Haha.
Fattar ni? :)
---

Förmiddagen har varit en slöis.
Sov till halv elva, och gick fan inte upp förän en halvtimme efter.
Tagit en vända till coop och köpt lite frulle, mysat med katten och gubben, slöat lite hit och lite dit...
Skönt, om jag bara kunde lugna ner mig ett par hekto...
men de går inge vidare.
Rastlöshetens dag idag tror jag. ^^

Funderar på att dra på mig skorna och ta en sväng till biblioteket och hälsa på Mams en sväng.
Alltid lika trevligt med en liten pratstund! :)

Höres senare...

Inga kommentarer: