fredag 1 oktober 2010

Första Oktober

OKTOBER
Och detta händer:

- Bröstcancerns månad och det är hög tid att stödja forskningen genom att köpa ett, två eller varför inte 10 rosa band!

- Det är snart dags för att gå upp tidigt som attan för att följa med farsgubben ut i skogen. Sitta på pass, mysa och förhoppningsvis se eller skjuta någon älg

- I samma veva har butiken öppet "ända" till 20.00 under hela älgjaktsveckan

- Temperaturen börjar sjunka så lågt att det börjar visas minus i displayen

- Den 16-17 Oktober går NGK masters- folkracetävlingen av stapeln i Karlstad

- Jag börjar bli sugen på längdskidåkning, skoterturer och annat som det måste finnas snö till

- När det dåliga vädret härjar finns nästan ingen energi alls, men de soliga dagarna njuts av till fullo

- Den 14 Oktober fyller äldsta systeryster hela 30 år, även om hon aldrig skulle erkänna det själv

- Fyra dagar senare fyller mitt buspöjk till kusinbarn och granne 9 år yngre än syster

- Samtidigt fyller säkert en massa andra i min omgivning år, men de har tyvärr oturen att inte få plats i mitt sketna lilla minne. ^^

- Sista Oktober slutar sommartiden

Och så var det säkert mycket mer som jag inte kommer ihåg...
Hjärnfrys!


Hoppas vi alla får en trevlig Oktobermånad!

Inga kommentarer: