onsdag 16 september 2009

en glädjefylld ledsam dag

Lugnt med träning idag. Har lite ont om fötterna sedan igår. En del skavsår, och 99 delar rivsår efter kattbäbisen som tyckte mina hälsenor liknade klösbrädor. ^^
Inte för att jag ser nån vidare likhet,.. eller kanske? :O
Det blev i alla fall bara två kortisar idag. En imorse, och en nu på kvällen...



Annars har jag varit ledig.
Sovit till halv 11, fast jag borde gått upp vid 8. Softat runt lite. Ätit en sallad och hjälpt Jimmy skriva fakturor på Verkstan. Diskat och städat, fast det tog 3-4 timmar då jag hela tiden kom på nya saker jag "ville" göra i samma veva...
  • Det var smyckesskrin som borde rensas och smycken som skulle läggas i.
  • Det var högar av nytvättade kläder som skulle vikas och PRESSAS in i den lilla garderob där vi har alla våra kläder. Puhhhh, det är mer än dags att köpa en byrå nu. En svart, så den passar sovrummet. Jag ska köpa en, så fort jag kommer iväg nånstans. Man måste ha en byrå!
  • Det var hallen, som såg så extremt tråkig ut idag, som behövde sig en liten "make over". Jag flyttade byrån som står där en meter eller så...Såpp, klart! Det blev genast mycket bättre...Myyysigare!
Man får nya idéer så fort man börjar greja. Saker som skulle vara bättre om de var på ett annat sätt. Det närmaste är att fixa till köket. Sätta upp en vit halvpanel, och måla skåpluckorna...Göra det lite mer Jimmy-och-Sanna-likt. Visst är det fint här redan nu. Det var helt nyrenoverat när vi flyttade hit för ett år sen, men jaa...det är inte "OSS", om ni förstår vad jag menar? Här ska det fixas och donas! :)



Fick ett glädjande sms från en körkortstagare vid namn Loit! (Grattiiis! :D) Och själklart bjöd hon på ett nervösåk över bygden. Nu kan vi turas om att chaufför'a! ;)



Tomt är det här ikväll, efter Idol-tittande och Buzz-spelande med tjejerna...
Jag har sambon här, och erik, å Djin, å Hagel, å Promenix (nu mer kallad Elvis), å Lurifix....Men ingen, ingen!!! Kaliber! :'(
Han har blitt stor och flyttat hemifrån idag den lilla krabaten. Bor härefter på "Partygatan" under namnet Sylvester, med Niklas och Tina.
Buhuuuu, min lilla Kalibuuur!
Någon tår kom det allt när bilen med buren backade ut från gårn. Känslomänniska som jag är.
Men det är väl lika bra att vänja sig...En borta, två to go.
Det har vart en härlig tid att ha de där små bus-tissarna här hemma, men man måste inse att fem är för många, då två är lagom.
Efter helgen är det bara "den gamla vanliga"-Svensson familjen kvar här i ruta ett. Duger bra det också... :)



Hejdå Libruuus! Sköt dig nu!

Ledigheternas ledighetsdag imorgon också. Då ska jag fundilera ut lite mer saker man kan förbättra här i stugan. Och kanske åka och simma med mamma!

Just keep swimming, just keep swimming...

Inga kommentarer: