söndag 13 september 2009

semestrandet

Gosh, Vad snabbt alla lediga dagar försvann! :O
Eller..nää...jooo, jag kan nog säga så, så här i efterhand, trots att de där första semesterdagarna var de långtråkigaste jag haft på länge.
Vi satt oss i bilen på väg mot Karlstad och Clarion Collection Hotel Drott, Sen rann dagarna förbi snabbt som fan...
Det tog ett bra tag för mig att verkligen slappna av. Det spelade ingen roll hur sakta jag försökte äta när vi var på restaurangen. Har ni någonsin hört uttrycket "njuta av maten"? Inte jag, tydligen. ^^
När Jimmys Pizza var halft uppäten, låg min redan i magen.
Och när sambon min tog det hellugnt på hotellrummet, låg jag bredvid och funderade på vad vi skulle hitta på därnäst. Han fick säga till mig på skarpen till sist, för att själv ens kunna behålla det lugn han lyckats skapa.
Högvarvs-Naannii, här har ni mig!
Men även jag lyckas ibland.
Jag fann lugnet!
.Semesterlugnet.
-----

Så, japp...Nu vet jag hur en semester känns...En RIKTIG semester. Med mycket ledighet.
Och jag har hunnit med saker. En hel massa för att vara exakt!
Blir lite långt att skriva om varenda liten grej, så vi tar det i bilder istället (inte alla bilder förståss, för då skulle ingen orka titta på allt...Pssst, inte ens jag!) tycker jag.
För en bild säger ju mer än, ja ni vet, sägs det ju?
På min Naannii-Semester har jag:
Kikat ut över tågstationen i Karlstad från vår lya på 3:e våningen
Ägnat några timmar i detta utrymme
Och några minuter hit och dit här inne i värmeböljan


Flutit runt som en flaskkörk i varmt bubblande vatten.
Ahh... :)

Och självklart bubblat runt i vattnet med min älskade knubbsäl!

Sovit två underbart sköna nätter i denna lyxsäng

Vankat runt bland fina byggnader i Karlstads Centrum

Tagit mig en Cider, mitt på blanka dan! :O

Myst med min sambo på denna restaurang vid vattnet

Tittat kärleksfullt på min lilla plutt

Fulat ut mig med den roligaste fjanten på jordenTrott att vi kanske skulle få en sån där "ååhhh, gud vilken mysig bild på er två"-bild...
Ack vad jag bedrog mig. ;)

Åkt Karusell! :D
Vid två tillfällen tillochmed!
1. Jag tog med mig Robert och gjorde honom illamående en kväll på Filipstadsmarken
2. Jag tog med mig Jennie och Stina, och gjorde dem båda illamående en dag på Hälleforsmarken.
Åh, jag bara älskar karuseller! "När" jag blir rik ska jag köpa en egen.
Gått på marknaderna har jag förståss också görigt. En liten sväng med sambon på vägen hem från Karlstad, och en lite längre med Jimmy, Jennie och Kim.
Tagit mig en långväga tripp på närmare 50 mil, Alldelens ensam, med ett äpple som sällskap
Lyckats, träffat Pis, och hälsat på på Pisas gata i "Stan".
Mer nämnvärt som lilla huset på prärien.
Underbart fint där hon bor, där i det lilla huset till höger.
Tagit mig en tripp till Steninge och havet
Trippat hela vägen ut på denna underbara stenpir


Fiskat såna här fulingar för första gången på flera huundra år, minst. ^^

Känt vinden i håret

Tagit mig en titt på utsikten

Vilat mitt trötta huvud på en varm stenhäll i solen

Tagit egobilder med min bäste vän för att föreviga minnet av denna resa
Sett en Pis stå och blicka ut över vågorna

Njutit av att vara där. Med henne. Hos henne.

Beundrat resultatet av vårt tålamod

Testat, kollat och köpit en massa kläder på Gekås i Ullared.

Sett människor som är färgstarkare än jag själv.
FYRA par benvärmare i olika neonfärger...behöver jag tillägga att det inte är mina klipp? ;)

Beundrat vad mycket, man kan få för så lite

Fixat både under- och vinterkläder
Sussat och dregglat en hel massa

Tagit promenader kring hästar,hagar och hav

Ätit ute både en, två och...räcker 8 (???) gånger?
Tjockis har jag vart.

Sett Halmstad

Grimaserat i kvällssolen vid Tylösand

Njutit av världen vi lever i

Haft helhärliga dagar i en sommarstad.
Med min Pis.
Som bestämde sig för att följa med hem under helgen.
Jag slapp åka hela vägen hem ensam. Och vi stannade till vid Allum's köpcenter vid Göteborg för att träffa Linnsing, den äldsta av mina systrar.
Ännu en long-time-no-see träff. :D
Spenderat sista semesterhelgen i Tybyn vid stugan med Djin och Jimmy, Jennie och Kim, Partyhattar och hamburgare.
Nu har ni sett en del. Inte i närheten av allt förståss...
Men, ni skulle ha vart med! xD

Jaaa, vad ska man säga??
En godkänd semester för att vara den första?
Jag tycker det!
Absilutt!
Vad tycker ni?



2 kommentarer:

Sockiss sa...

såg härligt ut! får mig att längta tillbaka till min semester!

Anonym sa...

Men Sanna!!!! Kolla på bilden när du står och beundrar utsikten, och verkligen tänk efter ordentligt - hur smal du ser ut att vara! Hur stort resultat ditt kämpande har givit. DU är så duktig! Jättebra bild för dig att se på när du är negativ. Puss! //Tezzi