fredag 18 september 2009

Morgonmys

Jag kom upp i tid, orkade gå en promenad, och har tid att mysa i soffan innan jobbet...
Gosh, vad jag älskar sånna här mornar!
Det är bara några få plusgrader ute, luften kall och frisk, solen börjar försiktigt värma upp de frusna bilrutorna...höstväder utan dess like!

Sitter och myser i soffan efter frukost. Har på mig J's gamla stickade tröja, ett par storlekar för stor för mig egentligen, nästan som en klänning, men det är myys. Lille Elvis ligger som vanligt och värmer mitt knä. Det är lite småkyligt ändå, fryser allt oftare nu för tiden...Funderar på om det är för att kroppen känner sig naken utan de kilon jag kämpat bort, men det gör det samma. Mer kläder finns det alltid att sätta på.
Tv:n surrar lite i bakgrunden, jag vet vad som visas, men hänger inte riktigt med...Jag är i ett mysläge som bara uppstår just under såna här tidiga timmar. Den enda tiden på dagen jag njuter av att vara "ensammast i världen".
De här ensamma tidiga timmarna är mina favoriter, när jag väl kommer upp i tid. Det finns inget bättre än en lugn och skön morgon! :)

Jag har vägt mig också...Inget överraskande att det gick på plus. Men däremot blev jag glad över att det inte var mer än det var. Jämför man med vad jag vägde förra veckan (inte för att jag vet vad jag vägde då men ändå), så har jag nog lyckats bli av med något semesterkilo ändå. Resultatet landar på "det gamla vanliga" 82.2 kg. 1,6 kilo tyngre har jag blivit. Borde varit mer efter 10 gångers pizza- och hamburgerätande tycker jag.
Hade räknat med en 4-5 kilo plus, så man kan klart säga jag är helnöjd.

Dagens vikt och mått:
Vikt: 82.2 (+1.6)
Midja: 87, 0 cm (+-0)
Byst: 103,5 cm (+-0)
Stjärt: 105 cm (+3)
Mage: 95 cm (+1)
Höft: 98,5 cm (+1)

Det är 51:a veckan jag väger mig nu. Nästa vecka har jag varit en amatör-gå-ner-i-vikt'are i ett helt år. :O
Hade önskat jag klarat av 10 kilo tills dess, så jag har en hel del att kämpa för den här sista veckan. Året har gått så fort. Det är sjukt vad en Naannii har förändrats i fet-hjärnan. Lite smalare har den allt blitt i tanken. Men det borde vara mer nu...Jag måste ta ett steg längre nu, för att bli av med de sista kilona mot målet. Kämpa ännu mer under träningen, och skärpa till mig en gnutta till när det gäller matlagning.
Ett år, och jag ger banne mig inte upp!

Idag fyller tissetassbäbisarna 12 veckor också. Det är dags för de två som är kvar att flytta hemifrån i helgen. Usch och fy, vem ska nu värma mitt knä om morgonkvisten?
Får tvinga upp Djin, eller Snabel här i soffan med mig...eller varför inte gå in till sängen, klappa Jimmy lite fint på huvudet. "Fin tisse!". Och bära med honom ut så jag har någon att klappa på? ^^
Tror den sista tissen flyttar på Söndag. Ska mysa mysa mysa tills dess!

Dags för en heldags arbete. Sen får vi se vad den lediga helgen har att bjuda på.

Tjolahöpp i höst löv'a!


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja de lät som en skön morgonstund för dig... riktigt mysig. Gud vad du är bra att skriva i din blogg du får ju hur långa inlägg som helst.
kram kram Kicki
Börjar den 5 okt.