söndag 20 september 2009

Dåligaste inlägget på länge, förlåt mig!


Bara för att jag tycker om bilden.
En riktig höstmorgon-bild, om jag får säga det själv (och det gör jag ju). Hade helt glömt att jag tog några bilder på vår morgonpromenad här om dagen. Trodde inte några av dem blev nå bra eftersom jag använde mobilkameran, så det var väl kanske därför. Men tji fick jag. För när den väl kom upp på datan var den faktiskt riktigt vacker. Bättre i större format förståss, men det här duger det med! :)

Shit vilket väder vi haft hela helgen. (Jaaa, inte just nu då, för nu hällregnar det ju ute, men man kan väl näst intill säga att helgen är finito...för den här gången?)
Sol, å en 20 +... Helgönne!

I Fredags efter stängning var jag över till dörren bredvid-vid (Till Loit och Tobben). Tittade på Idol och spelade lite Buzz med folket och Malan. Hade en ensam natt i lägenheten då J tillbringade natten i Tybyn och stugan.

Lördag och jag sov till klockan kvart i 12! Fy dundrande vad det är skönt att sova ut. Den där sova-för-länge-paniken sätter visserligen in efter en sådan utsovning, men jag börjar inse att man faktiskt måste låta sig sova så länge det bara går ibland. Det är nödvändigt för mig när jag jämt annars är så tröttis.

Sen kom älskling hem en sväng. Vi åt sen frukost tillsammans innan jag blev med upp till stugan för att hjälpa till med dassbygget som just nu står överst på "att göra"-listan där uppe. Det är riktigt hemtrevligt att komma dit upp nu för tiden. Inte alls som på den tiden man fick akta sig från att trampa igenom golvet. ;)
Nästan hela dagen var vi där, Sågade och snickrade, mätte och släpade...Åt lite mat och tittade på film. Reglarna tog slut när vi nästan var klara med stommen, så där tog det stopp för den här helgen.


To be continued...

Djinnis var dock lika nöjd ändå.
Jag åkte hem i förväg för att hinna diska och dammsuga innan kvällens bravader tog fart. Yen, Kim och Linda kom besök för ett parti "Upp till Bevis". Sällskapsspels-älskare som vi verkar vara jag och Yen. Haha, stackars krakar till Karlar vi har som tvingas stå ut med våra påhitt.

Här med spelets roligaste utmaning: KROPP MOT KROPP, te.x.

Behöver jag nämna att de klagade över "bögtendenser" och att det kändes "konstigt"...
Vilka karlakarlar till att vara Mesiga! Jag och Yen hade inga problem att mysa med varandra på vårt vardagsrums-golv!

Mer kroppskontakt åt folket!

En vända till Pizzerian blev det, och en roadtrip till Lesjöfors som sällskap till Jennie när hon skjussade hem Kim. Ännu en trevlig helg-kväll! :)

---

Och, och, och...VET NIII???? Vi tog tag i vårt boende idag, jag och Jimmy. Var till Ludvika och köpte tapeter och färg! Så nu blir det inga långtråkiga lediga dagar på ett tag framöver kan jag lova! Här ska det göras "oss-likt" i köket! Kan bara bli bättre än hur det sett ut fram till nu!...Har redan börjat riva ner det gamla. :)

Skulle ha vart ledig imorn och fortsatt hela dagen, men nu fick jag jobba 8-15, så det blir ett eftermiddags-projekt. Tar alla timmar jag kan få nu. Det behövs för själen!

En liten tisse-tjej bor kvar här till imorn. Sen är det helt slutt på tisse-bäbisar! BORTA! "/ Var över till Tobben och Loit med Elvis imorse, och han verkar trivas riktigt bra redan. Bra det. Och extra bra att det är så nära, så jag kan hälsa på min ex-kisse ofta! :D


Nu börjar min käre sambo bli otålig då jag sitter här alldelens för länge. Och JA, jag håller med...men ikväll har det gått riktigt segt att få fram allt jag velat skriva. Ursäktar mig själv för ett tråkigt inlägg. Ni kan ju titta på bilderna istället, de är lite att hänga i granen i alla fall...;)
TJADåååååå!





1 kommentar:

Viktat sa...

Jattefin bild den langst upp! Skicka in den till nan tavling!