måndag 28 september 2009

Höstis

Is på min bilruta. *Skrapa skrapa*. Soliga kalla mornar. Som övergår i lika kyliga regniga kvällar. Mörker. Och mys till levande ljus.
Livet fortsätter. Går framåt. Det som hände nyss blir till minnen i vårt förflutna.
Tänker mycket på Snabel. Undrar. Fäller nån tår då och då. Tillåter det. Man får. Saknar honom. Men det gäller att hänga med. Livet väntar inte. Dagarna går. Det finns saker att göra. Allting fortsätter, varesig min lilla tisse är här eller inte.
Jag glömmer honom aldrig. Men jag måste uppskatta det jag har, mer än det jag misst. Se det bra jag har runt omkring. Så jag inte missar det.
Hagel är mysig. Sover alltid på mitt täcke. Djin är som vanligt. Kel-go och lite allmänt dryg. Min bästaste promenadvän i världen. Å sambon min, ja ni, vad ska vi säga om den karln?
Han är som han är. Det är väl det jag älskar med honom, antar jag. ;)
Vi är en fin liten familj. <3
---

Heldag på jobbet. Fy tusan vilken lågsäsong vi har!
Jag vet inte hur det är möljigt, men dagen gick riktigt fort ändå. Andra dagar som den här brukar kännas som en evighet...

Hem, byta om...träääääääääääääääääna!
Jag måste utöka träningen nu, om jag ska komma nån vart.
Började med att jogga lite längre än jag "brukar".
Non-stop jogging 31.17 minuter, och ca. 5 kilometer.
Idag, på denna strecka, tog det i genomsnitt 6,23 minuter att jogga en kilometer...
Det betyder att jag borde klara 3 kilometer på 18,7.
Jag börjar komma i den form jag var den där enda gången jag klarade högstadiets "trekilometers-test" på 18.
Heja heja!

Det började smådugga de sista metrarna innan jag kom hem till dörren. Hämtade Djin på en gång för kvällspromenad och nervarvning...
DÅ började regnet ÖSA ner. Tack ska du ha!
Och vi blev inte mindre än dyngsura på den 20 minuter långa promenixen. Göööött! ^^


Jag tycker om hösten...det gör jag verkligen.
Men DET HÄÄÄR?

Nää, som sagt krävs det ändring här i soffhörnet om det ska bli nå vikt-kana av. Fundilerar på hur det ska bli bara.
En rivstart, från och med idag: Inte en enda pizza eller hamburger-bit jävel på 2 månader. Ooooo, utmaningar! Det brukar ju funka bäst...:)
Ska det ätas på pizzeria, är det sallad eller husmanskost som gäller!

Dessutom ska jag lära mig gå till sängs tidigare. Så jag kanske kan komma upp I TID lite oftare igen. Morgonträning, mera mera!
Så jaaa, det är väl lika bra att börja med det redan idag det också..?
Klockan är 22.34, och Naannii'n tar kvällen.

Ska bara visa er bilder från köket först...
En före, och en efter vår "renovering".
Tyvärr sitter inte alla luckorna uppe än, så den biten har jag utelämnat.
Men jag lovar er! Det är redan bättre...
Sååååå mycket bättre!

Före...

fult.
Bajsbrunt!

Och efter...
Myyysigt.
Ljust!

Jag har tillochmed ätit i köket idag.
Alldeles ensam.
Har ALDRIG hänt förr.
Det måste betyda att en förbättring för det Naannii'ska ögat har skett! :D


Inga kommentarer: