tisdag 22 september 2009

Gick inte som det skulle, fast ändå


Tryckte av första alarmet när det ringde klockan 6 imorse. Tänkte att jag lika gärna kunde sova en stund till då jobbet ändå inte kallade förän 10. Det är så jag tänker. Heeela tiden, sen jag "lärde" mig snooza. Det är FEL!
Snabel däremot, som kommer trippande så fort det blir någon som helst aktivitet om mornarna, ville inte alls att jag skulle sova nå mer. Han ville mysa den stackarn. En riktigt jobbig morgonmys för en urtrött mig. 10 minuter efter sex gav jag upp försöket att försöka somna om med kissen i sängen, och klev upp enbart för att ge honom lite mat så han skulle lämna mig ifred för en stund. ;)
Så, *hälla hälla*, *klappa klappa*...zzzzz..sussa sussa?
Fick panik på mig själv när jag insåg vad fan jag höll på att göra. Gå och lägga mig igen, när jag väl kommit upp i tid!!!??? Wooooot!?
Hade jag kunnat ge mig en spark i röven vid den tidpunkten hade jag fan gjort det!



Nä, här gäller det att smida medan järnet är varmt!
06.30 tog jag mitt första, av många, joggingsteg. Så underbart skönt att springa igen. Att springa långt. Ensam. I en by som knappt vaknat ännu. Det var en sån där joggingtur som skulle kunna ha fortsatt hur länge som helst. Energin skulle aldrig ta slut. Humöret på topp!
Fast jag har lite problem med att komma på VART jag ska springa. Min hjärna KRÄVER att jag vet på ett ungefär vilken vända jag ska springa innan jag börjar. Annars börjar kroppen strejka så fort jag tar ett steg i fel riktning. "Den rundan ska du springa nu utan att stanna kroppen. Klara det!". Då går det. Annars, tvekis!



22 minuter och 53 sekunder non-stop jogging avverkades då tillslut, med massvis av energi kvar i kroppen (iofs bra då klockan bara var 7 på morron).
3,51 kilometer, om uträkningen stämmer på iform's hemsida.
Bajs bra är det i alla fall...Bara att rita upp rutten efter vägarna man springer, så räknar det automatiskt ut hur långt det är! Testa själva! :D (http://iform.se/rundan)
Alltid skoj att kolla hur långt man orkar.


Nervarvningen blev den "långa" korta svängen på en 10-15 minuter så att Djin fick sin morgon'erliga motion.

För en gångs skull fick jag mycket gjort innan det var dags att åka till jobbet. Tvätten blev hängd, disken diskad, alla smågrejer i köket undanplockade inför slipning av väggarna OCH jag hade fortfarande tid att sitta och mysa framför tv:n med en smaskig frukost framför mig. Ännu en morgon, just som gjord för lilla mig. :)



Det var meningen att vi tillsammans, jag och J, skulle slipa väggarna, och tapetsera efter jobbet. Jag tycker om när vi gör praktiska saker tillsammans. Har tid att umgås, ha kul...och samtidigt får nånting nyttigt gjort. Så det har jag gått och väntat på hela dagen. Tror ni det blev så?? Näääe...När maten var klar kom J hem och åt, för att sedan åka tillbaka å fortsätta med en jävla bil-jävel som var tvångt tvunget att bli klar ikväll! Ibland blir jag riktigt sur på den där verkstan! Ibland är den inget annat än i vägen...
Att vara sambo med en egenföretagare är inte alltid tjoohooo. Speciellt inte när man blir svartis på själva verksamheten! ;)
Är det konstigt?



Klockan 9 kom han hem på "heltid" för kvällen. Jag hade slipat hela väggarna då, och slitit med att få fram allt som vi skulle kunna tänkas behöva.
Vi gjorde ett snabbt försök att få upp en remsa. En motgång. Sen var det bara att lägga ner projektet för ikväll. Det är ingen idé att fortsätta greja när energin börjar tryta... Då går det bara ännu mer på skit, och blir ett jävla virrvarr av tapeter och lim från golv till tak. Och tryter energin, då blir det lätt en förbannat dålig "gemensam stund" av något som skulle bli en bra. Nähää, då får det va!
Nya tag får bli en annan dag. På Torsdag. För imorgon jobbar jag kvällen. :)



Däremot tror jag jag ska försöka masa mig upp tidigt imorn också, helst vid sex tiden (snäll tisse, snäääääääll Snabel?), även fast jag inte börjar förän 12. Ta loss lite skåpluckor, släpa med dem ner i källarn och börja slipa dem också, så jag kan måla-måla dem snart!


---

Det känns bra i kroppen den här veckan...
Jag kämpar. Tror. Hoppas...

Tjockis-naanniin ger allt!



****
Dagens totala träning: Nästan 23 minuters joggning. Två promenader på sammanlagt 30-35 minuter. Plus ett "par" lyft och doningar med en lagom tung slipmaskin.
****



Godnatt världen!




Inga kommentarer: