måndag 7 september 2009

I semestertider...

Jag lever livet!
Semesterns allra bästaste dagar...

Karlstad var härligt. Hotellet fint och jacuzzin underbar. Skönast att få lite tid för oss själva, jag och sambon.
Karusellåkande hann jag med i Lördags kväll också! Jag vill bo i en karusell. Härligare känsla får man leta efter!

Annars gör jag allt som andra semesterfirare gör tror jag.. (?)
Sover länge om mornarna, ligger kvar och kollar på tv flera timmar, gör sånt där nyttigt som man borde göra lite oftare men inte har tid.
Har haft fullt upp nu när Jimmy också har varit ledig sedan i Torsdags.
Åhh, det är så mycket roligare att vara ledig tillsammans med någon än ensam! :D

Dagen till ära har jag tvättat, kammat och klippt hunden, hämtat brädor till dasset som ska byggas vid sommarstugan..och lärt mig köra traktor!
Eller lärt och lärt, kan man köra bil så kan man köra traktor tydligen...men det var i alla fall första gången jag körde själv.
Hoho, va kuligt det är att lära sig nya saker! :)

Foten gör fortfarande ont. Jäkla "under-stortå-ont" att kännas av! "/
Idag är det prick en vecka sedan jag tog min senaste joggingtur, och det känns TOMT!
Nu lär det inte bli nån träning förän till helgen heller. Och vägningen utgår även denna Fredag. Två veckor utan vägning...men har man semester så har man.
Får hoppas tån'ingen blir braigare än braigast snart, så jag kan ge allt nästa vecka. Så nått semester-hekto lämnar min kröpp.

Kort inlägg blir det. Ett litet, för jag har fullt upp att planera morgondagens låååååångväga resa. Jag är så nervös så jag tror jag skiter på mig! :S
Lilla prutt-naannii, alldelens ensam efter de stora vägarna...i 49,5 mil! :O
Förbi Mariestad, och Göttlaborg...MOT HALMSTAD, i min sketna lilla mini golf från 87 (eller är det 88?).
Tänk om den stannar!? Mitt ute i ingenstans!!!?
Vad gör jag då?

Tjockis-Naannii'n lever farligt!

2 kommentarer:

Piiis sa...

Då kommer jag och räddar dig :)

Anonym sa...

Lycka till på din resa nu och de kommer att gå bra...
Ja ni verkar ha haft de jättemysigt..
Ha de bra så syns och hörs vi. Hälsa Pisa
kram kram kicki