onsdag 26 oktober 2011

Vad jag ofta får höra

På mitt jobb finns det vissa kommentarer man hör oftare än andra.
Såna där kommentarer och "vitser" som man hör var och varannan dag,
om inte oftare när man sitter i kassan...

Här har jag samlat några av dem...
från plats nummer 5, till särklass nummer ett.

Mitt jobbs 5 vanligaste kommentarer:

5) "Du kan kasta kvittot, jag litar på att du har gjort rätt!"

4) "Just ja, man ska ju inte dra längre, ni använder ju CHIP(S) nu för tiden!"

3) "Jäklar, jag glömde kasse!"

2) "En trisslott också...En med VINST!"

Och så den vinnande strofen av dem alla...
På plats numero ett, särklass!!!


"Åhh, så det blev billigare med medlemskortet?...Då drar jag några gånger till!?"

Min kommentar angående det hela:
-Tack alla ni som litar på mina kunskaper i kassan nog för att kunna kasta kvittot utan att kika på det...
men även en liten filur som jag kan ibland göra misstag,
eller kanske ännu viktigare: Missa när DATORN gör misstag!

- Chips hoppas jag verkligen inte att vi använder i kortläsaren, för det skulle nog bli jäkligt svårt att få datorn att läsa av dessa flottiga grejer! :O
(och ännu värre kunna läsa av nog information från snacksen att banken drar rätt summa pengar. ^^)
Chips undanbedes (i alla fall när jag sitter i kassan) vänligt men bestämt,
däremot tar jag gärna emot chip!

- Kasse (och andra saker nära kassan) glömmer även den bäste.
När man kommer till kassan anser man sig som färdig.
Därför kopplar hjärnan av efter att ha gått i hela butiken och försökt komma ihåg vad för saker som stod på den där rackarns lappen som man för en gångs skrev för att komma ihåg allting...
men glömde hemma! ^^

- Kunde jag garantera vinst på trisslotterna skulle jag vara oerhört lycklig...
men ni tror väl aldrig jag skulle ge bort de högsta storvinsterna till er om jag visste?
Det tror jag ingen annan skulle göra heller. ^^
Eller?

- När det gäller den vinnande strofen kan jag bara säga en sak...
Ni får gärna dra hur många gånger ni vill...
om ni tror att det hjälper det vill säga!? ;)

Om och om och om igen kan de höras...
Ibland tillochmed bli lite jobbiga.

Men vet ni vad?
Jag skulle faktiskt sakna dem om de försvann!

De tillhör kassajobbet på nå vis. =)

Inga kommentarer: