fredag 14 oktober 2011

Kissnojdig?

Rob sover redan, Junior ligger och gosar i mitt knä här i sängen,
och husägaren somnade visst i soffan idag också
(han verkar ha en tendens att göra det den där Rob-pappan för det händer varje gång;) )...

Själv sitter jag här och fundilurar lite på om jag ska gå och dra en drill innan jag lägger mig till rätta.
Detta händer nästintill vareviga dag vid läggdags. ^^

Finns det något värre än att vakna mitt i natten och behöva masa sig upp för en sån ynka sak som att lätta på trycket i blåsan!???
Mycket tveksamt!
Då blir man ju liggande där sen,
nykissad och sömnlös i en herrans massa minuter innan man lyckas somna om!
Sablans onödigt, tråkigt och inte skönt alls!

Men så kommer det där andra problemet...
Hade jag vart hemma hade jag kilat iväg innan tanken ens slagit till, men det gör jag inte nu...
Jag måste vela en massa först.

"Är jag verkligen kissnödig? Så kissenojdig att det är värt att knalla ut till toaletten för?
Va va va va?
Joooo,
eller njääää...
ja kanske...
eller...?
är jag det?"

Det är bara för att jag är någon annanstans än hemma, det vet jag...
men det är inte så att jag är rädd för något eller så.
Jag menar...
Skulle jag råka på farsgubben i huset under den fyra meter långa promenixen från sovrummet till toaletten så är det ju så,
vi känner ju varandra, har setts en massa gånger förr.
Och inte tror jag det är nå andra läskigheter på vägen heller för den delen...

Ändå måste jag tänka igenom saken både en och två,
och oftast tre,
gånger innan jag bestämmer mig.
Hade lika gärna kunnat spara en massa tid genom att inte fundera innan.
För upp och kissar går jag ändå varenda gång!

Är ni likadana,
eller går ni bara å drar en drill lätt som en plätt vart ni än är? :O

Naannii'n funderar klart och traskar iväg för en kvällsdrill.
Gonatt!

Inga kommentarer: