lördag 15 oktober 2011

En slankan hit, å en slankan diiit

Jorå, skruvning blev det...
Vi var bara tvungna att ta en tripp runt halva Dalarna för att leta lite delar först. ^^

Och ni vet... när man ändå tar sig en sån där "liten" tripp,
då bara "MÅSTE" man ju passa på att kila in en snabbis på alla de där rooooliga ställena som ligger efter vägen också! ^^

Hedemora- Falun- Djurmo- Leksand- Borlänge- Hedemora...
(och alla andra ställen där emellan)
fick Selebert besök av mig och Rob under förmiddagen.

Och jakten på de två drivhjulen?
Ja den resulterade i:
  • en sväng på Claes ohlsson,
  • ett par "vinter-leggings" åt mig (en mössa och två solglasögon åt Rob) på Lager 70
  • Varsin parfym åt herrskapet (Diesel båda två. "Only the brave" för honom, och "Loverdose" för mig) från Kicks
  • En snabbis på donken (alltså inte en sån snabbis!!!...Jag menar förstås att vi tog Drive in'en.^^)
  • En tur in på BRL för att kolla om min bilstereo kanske var lagad (det var den inte, så vi passade på att kika på slutsteg istället)
  • En kik efter det vi egentligen sökte i Falun
  • En kik efter det samma i Djurmo
  • Ännu en kik i Leksand
Och jo då,
bland allt det där andra vi lyckades införskaffa under resans gång,
så fick vi faktiskt med oss ett par drivhjul på axel med oss hem.
(för er som inte förstår:
jag orkar inte förklara... men ja, De behövande delarna alltså!)

Eftermiddagen och större delen av kvällen har bestått av att försöka få ihop skoterdelarna till en fungerande skoter,
och det går nog till slut ska ni se.
Kanske redan imorgon, om det inte krånglar allt för mycket. =)

Går det som det ska, kommer Rob ganska snart vara ägare,
och jag "åkare" (???)
till en mycket ihop-plockad och ovanlig skotermodell...

Janne kallar den "Yamaskiicat",
(dvs. en blandning av en Yamaha, skii-doo och en artic cat.)

Inte illa pinkat, huh?

=)

Inga kommentarer: