måndag 31 oktober 2011

Skotrans dag

 Å hä bar iväg te Mora med ett gäng helfestliga människor.

Dagen var festlig,
allt tjål obeskrivligt roligt,
skotrarna lockande,
och snygga!
Framför allt snygga!!!

Nångång mina vänner, ska jag ha råd med drömskotern!
Om det så än inte blir förän jag är närmare 100 bast, sitter på hemmet, väntar på döden och äntligen vinner den där miljonen på triss...
så ska jag banne mig köpa den och ha den på mitt rum!
I promise!

Men jo...
Lördagen resulterade i en av de bästa roadtripparna på länge!
Jag antar att det blir så när människor har jäkligt trevligt i varandras sällskap och allas humör är på topp!?
...och ett par RIKTIGA vinterstövlar (skoterstövlar kanske man kan kalla dem) rikare blev jag också!

(Äntligen! Hallelujah! Prisa gud!!!,
skulle jag tro både mami och papi skulle utbrista om de läser detta.
Och det säger nog halvens mina ofta förfrusna fötter också.^^)

Häng utanför bilen vid en av skoterhandlarna
Tobbe mä körven gör sig beredd
Papparazzi numero 2 med kameran i högsta hugg
Livsnjutarn lyxar till det mitt på ljusa eftermiddan

Mums!?
Rad efter rad efter rad med himelska maskinerier
"Jag vill låtsas att jag kör Jennie!!!"
"Nej nej nej! för fan Sandra!
Du har ju inget körkort...Lite realistiskt lär det ju ändå va!
Passagerarsidan är din!"
Gamla Ockelbo'are
Finast för dagen, höll båda karlarna i sällskapet med om!
Antikviteter så det skriker om det!
Glad tjej (vad annars när det gäller denna unga dam?)
Jäkelskap on the way home!

Som sagt,
ett par skoterstövlar,
några skoterskills,
och en helvetes massa drömmar rikare!

För att inte tala om hur många extra år i livet jag måste ha skrattat till mig under bara denna dag!

Katschiiiing!


Inga kommentarer: