fredag 30 september 2011

Skattkistan

 Hämtade hem denna exklusiva kista som har stått och samlat damm på ett ställe där den inte längre kan stå på eftermiddagen.
 Namngraverad och allt

Lite spännande var det allt att öppna och kika, för själv hade jag ingen aning om vad som fanns i.
(Flera herrans år sedan jag kikade efter)

I skattkistan fanns där:
Min babybok!

 med ett oerhört fint självporträtt med tillhörande vattkoppor (målad vid 5 1/2 års ålder).
Konstkur

s nästa?
 Ett gäng bäbisbilder.

Synd bara att mitt stöllvett användes redan då jag hade dålig förståelse för vad bilder kan komma att betyda i framtiden,
och (tydligen) en penna i närheten när jag läste boken om mig själv. ^^
(troligtvis nångång som trotsig tonåring?)
Oerhört snyggt!
(undrar om mamma tycker det samma?)
 En lurvig en som ska föreställa en tomte.

Den tyckte båda tissarna var OERHÖRT intressant, tydligen ^^
 FEM Dalahästar!!!
(Jo, vi tänker nog likadant....Vaaarför???)
 En hightec tårtskärare! ^^
 En sked med en nalle högst upp och mitt namn ingraverat i.
Dopgåva mån tro?
 Min gamla fina taklampa från flickrummet och "gris-samlings-tiden".
En riktig läckerbit! ;)

Några "rosetter" från uppväxten som kaninuppfödare på kaninutställningar.

Och en massa massa mera kolijox!

Spännande! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket fina saker! Men kistan var finast!!