torsdag 29 september 2011

"Keep out of sweetonion", ungefär ^^

Jag luktar apa!
Svettig apa, för att vara exakt!
Blääääää!!!

Som tur är, är jag ensam här hemma
(nåja, Junior också... men han luktar inte så gott själv alla gånger så det gör inget^^)
annars hade jag nog vart tvungen att hänga wonderbaums under näsan på de närvarande,
och det hade ju inte vart så kalas direkt.
Kanske borde hänga upp en varningsskylt på dörren också när jag ändå håller på,
I fall någon skulle få för sig att komma hit innan jag hunnit duscha mig fräsch?

"VARNING för illaluktande svettkärring.
Närmanden innan dusch undanbedes vänligt men bestämt"....

eller något. ^^

Nåväl, jag har i alla fall fått en del gjort på kuppen...
Det är undanplockat,
fint och rent (så rent det kan bli utan att dammsugarn fungerar).
Kattlådorna är rena och fräscha...
tvätten är vikt och inlagd.
Gräset är klippt,
och alla utemöbler (stolar, bord, parasoll, hammock, grill m.m.) är undanställda i källaren.

Så lite rätt har jag väl i alla fall att lukta som jag gör efter all denna flängning?

Nu: Dusch, en tur till mamsen på bibblan, och hemhämtning av min brudkista som förvarats på säkert ställe de senaste åren.
Sen: Ludvika med Louie när hon slutar.

Och vad gör ni? =)

1 kommentar:

Musan sa...

Jobbar, jobbar och jobbar är då va jag gör :) Hårt yrke man valt.