onsdag 14 september 2011

Inte likt mig

Ja herregud...
Imorgon klockan 12 styr jag, Mamsen, Stickan och Moa kosan mot systeryster i Götet...

Och här sitter jag färdigpackad, startklar och planerad till max, som vanligt!
Med pedantiskt skriven vägbeskrivning i högsta hugg,
och matsäcken ligger så fint och väntar i väskan...

Eller!?
Nä, faktiskt inte!
Jag har inte planerat, nej, faktiskt inte ens reflekterat(!!!), den här resan ett dugg.
Knappt ens tänkt att det faktiskt är imorgon vi ska åka!
(jo tack, jag vet...inte alls likt mig! inte inte alls!)

Ingenting är packat,
jag har inte ens en aning om vad som ska packas med! :O

Nu tror jag väl ändå det går utför för planerarexperten!
Jag som brukar ha allting planerat in i minsta detalj,
helst flera veckor innan det som ska ske sker.
(jag kallas ju inte "mamma-Sanna" för ingenting alls. ^^)

Men åsch,
man överlever ändå.
(vart an denna slapp-inställning kan man undra.
Ja jag vet inte det ja)

Kasta ett par paltor, sminkväskan och gaddborsten i en coopra-kasse,
sen får de färdigt!

Tror jag låter mamma och stickan ta hand om själva planeringen under denna helg,
så jag får lite semester!

Inga kommentarer: