måndag 12 september 2011

Jag är nog inte svensk...

På Ensamma mammor idag:

"Jag har ju väldigt väldigt svårt att förstå vad han säger, så det är ju...
Det lät ju som en blandning mellan Norska,å danska å lite tyska...
Nä men allt möjligt var det.
Jag har aldrig någonsin hört en sån dialekt i sverige, jag trodde verkligen inte att han var svensk..."

Och så sitter jag här emellan varven och undrar om flickstackarn hör dåligt...?
För jag både hör och förstår då vad karln sitter å tjåler om.
Vartenda ord uppfattar jag.
Vaddå blandning mellan norska, danska och tyska?
Han pratar väl svenska som vilken annan "svenkuppväxt" som helst?

Älleer?
Kanske har jag en gömd talang om att höra vad folk som pratar konstigt säger, hinner jag tänka och blir nästan lite stolt...
Innan drömmen spricker:

Hon: Du var ifrån?
Han: Hagfors!

Haha, jahapp...^^
då förstår jag.
Inte konstigt jag kunde höra vad utomjordingen sa på televisionen. ^^
Jag tillhör nog halvens också en av de där som "folk inte tror är svenska".
(Hagfors ligger  nämligen 5,5 mil härifrån^^)

1 kommentar:

Anonym sa...

Klockren kommentar!!