torsdag 11 augusti 2011

mormor-vänligt

När jag som vanligt låg och fundilerade på livet med huvudet på kudden igår kväll,
dök det plötsligt upp en tanke från tomma intet som aldrig någonsin slagit mig förut...

HUR TUSAN FÅR JAG IN MIN SÖTA MORMOR PÅ KALASET!!!? :S

Här är det ju inte direkt att bara att vandra in längre...
Här är det diken, vallgravar, lerpölar, spångar, gamla trappor, höga kanter och blôthöl man måste besegra för att överhuvudtaget ta sig in i Naannii-castle!
Min framsida är rena rama "Fångarna på fortet" att ta sig förbi,
och baksidan är inte mycket lättare den!

Hur får man en gammal dam på snart 90 bast att klara av dessa utmaningar?
(Stoppar i henne anabola för att klara uppgiften?
hyr helikopter och öppnar upp taket på kåken?
Lånar en skottkärra att köra henne i?)


Hur tänkte de här, de där karlarna?
Ska mormorn få missa sitt barnbarns tjugoandra födelsedagskalas?

NEJ!
Det här går inte!

Mormorn ska in, så är det bara!!!



Mormor-vänligt?...njaa, jag vet inte det ja...
men just nu var det det bästa jag kunde komma på ^^


När detta är klart ska jag aldrig mer bo i ett slott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att det funkar! Du är så påhittig;)