torsdag 25 augusti 2011

Kött-tjuven anfaller

Idag vid middag lade jag upp maten på tallriken,
och vände mig sen om för att göra rent spisen innan själva intagandet.

Det nästa som händer är att jag över axeln slår en bläng på det färdigdukade middagsbordet,
och konstaterar att det var bra jäkla snålt av mig själv att bara ge mig en ynka liten köttbit.

eller vänta nu här...var det inte TVÅ nyss?
Nää, sluta få för dig saker nu, du är förjävla snål mot dig själv, tyckte inte du behövde mer än en...(vänder mig om mot spisen igen)
men joo, det var två! Helt säkert. *anar ugglor i mossen*.

och där sitter han,
på bordet en halvmeter från tallriken...
Och mumsar i sig MIN köttabit!

Förbaskade tissetatt!
Men hur lyckas man vara sur på en sådan här söt en?
kött-tjuv eller icke!

1 kommentar:

Anonym sa...

Han ser mätt o nöjd ut;)