torsdag 25 augusti 2011

Gå till sängs

Det här med nattning är inte det lättaste i det här hushållet ska jag få be att tala om...

Först ska det jagas och klättras i träd efter storkatt.
Om han överhuvdtaget får för sig att visa sig förstås.

Sen är det dags för tvagning och gaddborstning (detta brukar iofs gå ganska lätt),
men när jag sen äntligen krypit ner under täcket,
så råkar det (alltid) lysa ute i hallen.
Och när den lampan väl är släkt,
så vaknar lillkatten till liv och tror det är dags för lekstuga.

Det ska bitas i tår, jagas efter täcken och nosas i ansiktet.
Flera gånger om så matte vet att hon lever!
Sen blir allt lugnt och stilla när han till sist kryper ihop efter sisådär en kvart (förhoppningsvis) eller så och tvärslocknar.
Då är jag själv självklart klarvaken och uppe i varv igen!
(jag menar, ingen kan väl klättra i träd, duscha och agera klätterställning utan att bli pigg igen??? Vore ju helt absurt!)

Seg-nervarvad som man är,
tar det säkert sedan en timme till innan jag lyckas somna.

Mysigt är det konstigt nog ändå på nå vis.

Men det är nog bäst jag börjar med "gå-och-lägg:adet" redan nu...
Natti natt!

Och hur ser era kvällar ut? =)

Inga kommentarer: