tisdag 9 augusti 2011

mig från den mörka sidan

En kvällslig humördipp kom precis och slog mig i huvudet med en plasthammare.(jaa, plast...annars får man ju fan ont i barret!)
Är nog en rätt så glad prick annars
(tror jag, ellääär?)...
men när de här dipparna kommer,
då kommer de så det fullkomligt brakar om det!

När jag väl kommer in i en sån här dålig stämning,
då har jag förbaskat svårt att ta mig ur det...

I huvudet börjar en massa tråkiga tankar rulla in.
En efter en.
å så blir jag fast sen!
Nere på botten.
Skulle allra helst vilja lägga mig ner å gråta ett niagarafall av tårar.
Men det hjälper ju fasen inte det heller!

Jag är en fundilerare av egen sort.
Som måste fundilera tills alla knutar är utfundilerade och raka som okokta spagghettistrån.
Som måste överväga och räkna med allting i tankarna.
Få allting klart och tydligt, innan jag ger upp.

ibland gillar jag det (att tänka så mycket alltså),
men det finns också gånger jag fullkomligt hatar det och mest av allt skulle vilja spola ner alla konstiga tankar i toaletten och se dem försvinna ut ur mitt liv för alltid.
Till reningsverket med er bara era jävlar, så jag slipper!

Man ska se ljuset från den ljusa sidan sägs det...
Men ibland är det götapetter förjävla svårt!

Ge mig till imorgon,
så har det här ordnat upp sig ska ni se...
Då är jag livsnjutare numero 1 igen! ^^

// Deppar'n

Inga kommentarer: