onsdag 8 december 2010

Vinnare och förlorare

Hänger runt i det slitna soffhörnet,
som troligtvis blivit dubbelt så slitet bara på några dagar nu.
Det är trist när man inte har så mycket ork. Träl när man har ont och knappt vill röra på sig.
Hatar krassliga dagar.
Idag har jag åtminstone vart ute och luftat bilen en liten sväng,
Hälsat på Louie, och tagit en fika med släktingarna tre.
Gott var det!

Det går i vågor det här knaset.
Förstår inte varför det inte bara kan bli helbra istället.
Har sjukskrivit mig imorgon med,
sen hoppas jag verkligen jag lyckas ta mig till jobbet på Fredag!

Vad jag däremot inte hoppades på var att jag skulle ta mig till jobbet Lördag och Söndag.
För då hade jag hoppats ta mig ända härifrån till stora huvudstaden och vidare på båt till Åland med Rob's familj, och tillbaka med hjälp av två av mina kvarvarande semesterdagar...
Men senni, det gick inte nå vidare!
Grymt besviken är jag, och väldigt ledsen.
Om jag nu lyckas bli frisk, så hade jag verkligen behövt den här resan.
Och så avbokas den imorgon istället, om det är möjligt, bara för att ingen kunde jobba Lördagen för mig! :'(
Söndagen var fixad, men Lördan verkade vara dömd till att misslyckas.
Åhhh griiiinpitt för det är jag!
Och det tycker jag att jag har rätt att få vara också!
Fy fan!

Men men...då vet man, till en annan gång, så att säga. ^^

Nu tar vi lite kuligheter istället...
Som rätt svar på den senaste tävlingen?
Vilka var det nu som gömde sig bakom krullidutterna och snedvridningarna?
Jo, de här så klart!
Och vem hade flest rätt?
Jo, ensam om att ha alla rätt, och på så vis vinnaren av den finfina vinsten
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄR......

KUSINVITAMIN
Alltså den här snyggingen!
Grattis grattis! (=
vad du vinner kan du se här på bloggen imorgon kväll/natt. ;)
Spännande va!?

Ny lucka finns det att öppna också...
numero åtta.
Vart är den?


Där, lång ner till höger...
Music Maestro!
Då tar vi denna video, denna gång:
Då blir Kusin Linnea glad på mig också! (=
Diggar den stora killens stil nå så grymt!
Myskarl det där skulle jag tro!

"Pack up your troubles in your old kit bag
And bury them beneath the sea
I don’t care what the people may say
What the people may say bout me..."

Inga kommentarer: