söndag 12 december 2010

Att försöka är bättre än att ge upp

Nå lucköppning får ni varken igår (läs i förrgår), idag (läs igår), förns senare imorgon (läs senare idag).
Försöker hänga med i allt så gott det går,
men det är fan i mig inte lätt!
Ikväll har jag lekt ålandskryssning hela kvällen,
det sägs man får försöka göra det bästa av situationen ^^
men det har varit svårt.
Det är inte lätt att älska kryssningar, och bli snuvad på en så här mitt framför nosen.
Vart ledsen och besviken,
nere och förtvivlad...
men ändå försökt göra det bästa av det hela.
Ändå önskar jag fortfarande jag var där,
på båten med Rob och hela hans släkt,
istället för här hemma alldeles ensam. "/

har sminkat och gjort mig fin i hytten (badrummet),
bett den sexiga bartendern (hugo) om en stänkare (cider från skrubben),
Spelat en massa enarmad bandit (för 11 kronor när vi väntade på pizzan),
skaffat mig en klen vän som blev lite sjösjuk innan vi ens klivit på (Louie som inte mådde något vidare kvällen till ära)
Vinglat pg.a. vågorna på havet (sett helt aspackad ut bland folk fast jag bara var lätt salongsberusad),
Ätit tre rätters (pizza, pizza och lussekatt) i restaurangen ombord (hemma hos mamma).
Träffat nytt folk (morbror, hans dam, och mamsens karl som jag träffat massor förr),
Handlat på taxfree'n (dvs i hyttans bar)...
Och jaaa...försökt göra hela kvällen så lik en kryssning som möjligt...^^
Tyvärr lyckades jag som sagt inge vidare.
Önskar fortfarande....

Usch för att känna så! =(
Hate it non-stop all night!

Sussa gott.
jag ska försöka.

Så nu tar jag natten och försöker sova bort resten av den här resan,
så den får vara över snart!

Inga kommentarer: