fredag 3 december 2010

Lucka nummer tre kommer med sorg

Tålamod är en fiskares bäste vän, brukar man säga...
Den glappa datasladdens också skulle jag vilja påstå. ^^
Precis när jag tänkte ge upp (efter en sisådär 40 minuters fipplande) så började den fungera helt plötsligt.
Jag tackar jag!

Då blev det lucköppning nummero tre då.
Har funderat en hel del idag på vad jag skulle hitta på för nå bus,
men nu när jag kom hem fick jag reda på något som ändrade det hela drastiskt.
Bakom lucka tre finns nu mer:
En uppmaning om kärlek!
Jag vill be er om att aldrig ta någon för givet!
Tro aldrig att någon kommer finnas där vid er sida för evigt,
och slösa inte bort de ord du vill säga till någon, genom att inte säga dem.
Låt dem istället få veta att du älskar och respekterar dem.
För innan du vet ordet av,
så kan det vara för sent!
En människa kan helt plötsligt vara borta,
och ett liv blåsas ut och försvinna så fort,
att det är helt meningslöst att hålla kärlekens betydelse utanför.

Idag dog en ung folkracekörare i en trafikolycka,
Det var en person jag inte kände, men vet vem det var och har sett honom några gånger.
Jag blir lika ledsen varje gång det händer,
för det är inte rättvist!
Har läst alla inlägg på hans fb,
och där finns det så mycket jag tror folk önskar de hade sagt innan allt hände.

Ta aldrig någon för givet?
Lova mig det!

Inga kommentarer: