torsdag 16 december 2010

"Du får den här hundringen....

men bara om du lyckas med en utmaning,
Att handla upp den!"


Idag är en bra dag.
Absolut en av de bättre!

Känns så länge sen, på nå vis.
Som det gått hur lång tid som helst sen sist jag kunde sitta här och vara lite happyface.
Kanske har det det, kanske inte.
Allt tråk lyckas liksom bara alltid överspegla allt bra.

För det första, så lyckades bilfan gå igenom besiktningen imorse!
Ett stort WEEEEEEEEEEEHHHHHHHHOOOOO är inte överskattat,
det lovar jag er!
Så mycket tid, krångel, tankar, bekymmer och pengar som det gått åt till att ordna det där,
så skulle jag faktiskt vilja skåla i champagne för ett ynka blankt papper på besiktningen!
Men, så här i verkligheten har jag ju inte ens råd med en 33cl's 2,25:a denna månaden, så såna dyrheter kan jag ju se mig i stjärnorna efter. ^^
Tackar alla som ställt upp och hjälpt mig skaffa delar, lånat ut garage med värme i,
mig själv som faktiskt lärt mig en hel del i samma veva,
och karln här i huset som både hjälpt mig något oerhört, och i samma veva fått stå ut med alla mina utbrott angående bilen!
Besiktad bil, fyyy fasen så gôtt,
ni anar inte!

För det andra, så gav jag en av mina största rädslor en riktig fet smäll på käften idag när jag lyckades köra massvis med bil i ,billigt talat, Skitväglag utan att varken börja gråta, dö en smula eller köra av!
Halva vägen hem från Vansbro, på helt oplogad väg,
och både fram och tillbaka till Borlänge (som tur var plogat)!
Sen den där gången jag och mamma höll på att köra av förra året har den där rädslan för bilkörning på vinterväg byggts på mer och mer.
Men nu jävlar känner jag mig fan rätt bra ändå!
Trots att det äckel kräksnöade så jag inte såg ett skit framför bilen fastän jag körde i 40 km/h en bit på vägen hem ikväll,
så klarade jag av det!
Katchiiiiiing!

För det tredje har jag njutit av att dra en shoppingvända med mamma, moster, och saknade Pisos som kommit hem för att hänga runt här ett bra tag framöver!
Blandningen: Mamsen, moster, Pisos och jag,
det blir det flummigt, segt, tjåligt, förbannat skoj och jävligt trevligt på samma gång,
så är det bara!
Perfekt kombination om ni frågar mig!^^
Lunchning på kupan, strosning i butiker, och så en vända på forum för julmatshandling.

För det fjärde, tycker jag, att jag lyckades hålla mig till att köpa jävligt bra och nödvändiga grejor,
fast det kliade bra nog i fingrarna mest hela tiden.
Nån som har någon bra förklaring till varför man alltid hittar såna där "åhhhh, måste bara haaaa"-saker just när man inte har råd att lägga ett enda öre på sådant?
Tackar gudarna för 100-lappen jag fick av moster genom utmaningen (läs rubriken) för att...(öhhmm, ja, varför vet jag egentligen inte? Julklapp? chaufförspeng? Mosters smôla-bidrag?), men den kom väl till användning då jag fick både ett set ögonskuggor jag velat köpa sen jag var på Kupan sist,
och ett par "harinterådattinteköpa" läder-leggings som i vanliga fall kostade 199 kronor, men som just idag (hör och häpna) BARA kostade 49 kronor!

Nu finns det julmat i kylen så det räcker fram till nyår.
Mumsigt som fan kommer de bli!

Och lucka 17 då,
den kommer här...
Allra längst ner i höger hörn!
Ett hjärta
För bra dagar, utan depp och tråkigheter.
Som gör livet lättare att leva.
Dagar man tackar för allt bra man har,
istället för att deppa över det man inte har.
När man mer än uppskattar människorna omkring sig,
och har tid att stanna upp och njuta av allting.
Som gör så man ändå orkar med de där helvetiska dagarna som kommer och går.

Wehooooo, säger jag bara!
Gör det ni också!
......

Eliza doolitlle - pack up

"I get tired, and upset
And I’m trying to care a little less
And on Google I only get depressed
I was taught to dodge those issues, I was told:
Don’t worry, there’s no doubt
There’s always something to cry about
When you’re stuck in an angry crowd
They don’t think what they say before they open their mouth, you gotta

Pack up your troubles in your old kit bag
And bury them beneath the sea
I don’t care what the people may say
What the people may say bout me
"

Inga kommentarer: