onsdag 15 december 2010

Dubbelt upp

Ujijuj va dagarna rusar iväg hörreni!
Inte nog med att man knappt hinner med att känna julstressen för man har så mycket och göra hela tiden, och att adventsbloggalendern börjar se ut som ett jävla virrvarr,
men nu är det helt plötsligt 15 December, och faktiskt inte långt kvar till jul!
Anledning till att det inte öppnades en lucka igår finns det massor.
Hade fullt upp med mig själv, och försöka ordna upp saker och ting.

Men det betyder ju också att vi får dubbelt idag,
eller hur?
Hittar ni numero 14 och 15?
Här kommer de i alla fall,
även om ni inte hittat dem:BILDER
Inte bara en, eller två...
Utan massor!
Tänkte att ni skulle få möjligheten att se lite hur det ser ut hemma hos mig så här när julen stundar.
Ikväll har jag äntligen fått tiden och motivationen att hålla i sig nog att jag fått det julstädat och pyntat här hemma.
Och jag lovar er,
det har nog aldrig vart så rent här hemma som nu.
OCH mysigt!

Så här pyntar jag:

Med det här svinet på julduken på rumsbordet, bredvid ljusstaken
Det fina hjärtat vi fick av chefen på jobbets julmiddag
De här glada busarna såklart
Med tomteluva och massvis av levande ljus
Julduk och myspys på badrumsskåpet
Och självklart lite glitter på sminkspegeln ^^
Med glitter, blommor, stakar och julkulor i fönstrena
Årstidens absoluta måste:
Julstjärnor!!!
(för tillfället har jag 5 stycken) ^^
Julgardiner och adventsstjärna i mässing
Världens mest färgglada gran (i väntan på den riktiga) som drivs med batterier och skiftar i färg
Ljusstaken på dumburken och fönstret i vardagsrummet.

Myspys är det här så ni anar inte!
Trivs mycket bättre när det får vara så här mysigt!

Annars är det lite deppiga tider för den här tjejen.
Mycket depp och fortfarande mycket funderingar om livet hit och dit.
Förstår bara inte varför all skit måste komma på en gång hela tiden?
Så mycket skit att man först måste bryta ihop helt för att komma igen.
Jobbigt, oh yes!
Och träningen,
fortfarande inte inom synhåll...
har vart perfekt längdskidväder idag, men annat måste få gå före.

Imorgon julshoppning!
Lagom shopping,
så där som plånboken tillåter ^^

Inga kommentarer: