onsdag 24 november 2010

En mil av mina tankar

(lånad bild)
Okej, jag gjorde ett tappert försök att somna tidigt,
men det gick fan inge vidare idag heller.
Vet inte om man ska skratta eller gråta över att vara en nattuggla som jag?
Bra vissa gånger, förjävligt andra.
Just idag spelar det väl egentligen ingen roll förvisso,
men det skulle ju vara skönt att ta sig upp i tid imorgon, trots att man är ledig. ^^

Det här kommer bli ett sjuhelvetes lång inlägg,
Så ni som bara vill läsa vad jag köpte för snyggt i Ullis kan ju rulla ner och läsa listan under den lilafärgade textraden.
Eller ni kanske vill veta vad jag önskar mig i julklapp och andra saker jag själv önskar jag hade råd att köpa?
Då får ni rulla ner lite mer, ända till det blåa, så får ni se.
Och om det finns någon i hela denna värld som orkar läsa hela detta kaosformade inlägg, kan ni väl slå en pling i kommentar-hörnan, så jag vet?
Kan bli intressant å se. ^^

Men gårdagen hörreni! Eller hela dygnet i och för sig!
Vilken resa, vilken dag, vilken shopping!
Kändes helt sjukt när man kom hem i natt, mer än 24 timmar efter att man åkt,
och bara hade vart iväg på en "liten" shoppingresa.
Vi åkte trots allt härifrån redan 23.10 i Måndags, och kom inte hem förän 01.00 på Onsdag morgon.
Var lite orolig att resan skulle kännas som en evighet, att jag inte skulle få en blund i ögat på hela natten och inte ens orka bry mig om snygga grejor och billiga priser när vi väl kom fram.
Men så blev det inte.
Nästan hela vägen ner sov jag.
Förutom de gånger jag vaknade, tittade ut genom bussfönstret och undrade lite på om vi verkligen skulle komma fram överhuvudtaget, eller om vår resa skulle sluta med att hela bussen låg i diket förstås. ^^
Några gånger var jag riktigt rädd. Fy fan vilket väglag!
och jag som trodde vi hade mycket snö här hemma. Det var ju förfan småpotatis jämfört med hur det såg ut neråt! Snöstorm utan dess like!
Tackade mig själv om och om igen för att jag slagit tanken om att köra egen bil ner ur hjärnan.

Kom fram till slut, en gnutta senare än tänkt, men bättre än aldrig, och precis när Gekås slagit upp dörrarna.
Var bara att kämpa sig genom slask och snöflingor som störtade rakt ner i ögonen med en jävla fart, och kliva rakt in i himmelriket. (så att säga)^^

Tror aldrig jag hittat så jävla mycket BRA grejor som nu.
Och riktigt stolt var (och är) jag över mig själv,
för denna gång lyckades jag med att bara handla det jag behövde, och handlade inte "bara för att handla" som man lätt gör på det där stället annars!
Och sakerna jag hittade sen!
Perfekt!
Alltihop!

Efter denna resa kan jag stolt säga att jag:
  • Nästan är klar med alla julklappar
  • Har tre par nya skitsköna leggings utan hål i skrevet
  • äger 5 nya linnen och tröjor som inte är utslitna och trasiga
  • Kommer vara skitsnygg i vinter med lila jacka, vita täckbyxor och matchande vantar
  • Har mera mat till katten
  • Äntligen äger en egen innebandyklubba och slipper snylta på andras
  • Kommer kunna snygga till håret med min röda fina obh nordica vågtång som jag kikat på hur länge som helst men varit för snål för att köpa
  • Kan fixa riktig jul här hemma med julklappspapper, ny stake, julgransbelysning och andra julgrejor
  • Kommer elda massvis (rättare sagt 200) ljus i vinter
  • Har möjlighet att leka "sexy" om jag skulle vilja i mina nya underkläder som faktiskt sitter som de ska till skillnad från de flesta andra
  • har fixat två lite försenade, men ändå i tid, presenter
  • Kan duscha håret med mitt favorit schampo och balsam
  • Låta katten busa med en ny råttleksak (det var två-pack, men den ena är redan sönder efter en dag i Hugos ägande) ^^
  • Måla på lite rostfärg ellervaddetnuhette på bilen så det slipper bli mera rosthål i den
  • Fått en karl som luktar gott (inte för att ja tycker han brukar lukta äckligt, men ändå)
  • Inte behöver vara rädd för att alla hårnålar och snoddar ska tappas bort
  • Har tamponger i skåpet när den veckan kommer
  • Slipper upptäcka att pudret och rougen snart är slut
Hmmm....de va nå mer också tror jag,
men det kommer jag inte på nu.
Bäst jag slutar innan jag råkar börja rabbla upp alla saker jag köpt som ska bli julklappar och ges bort. Då blir de inge roligt.
Julklappar ska vara hemliga tycker jag! (=

Tänker slänga upp lite bilder på det jag köpt också,
men det får bli en annan dag så jag inte riskerar att väcka den björn som sover.
Snäll sambo jag!

Hemvägen var lika jävlig som ditvägen i väder och vind, om inte ett par gånger värre...
Åkte förbi en bilkö på en sisådär 3-4 kilometer.
Åkte förbi, och inte mötte, ska observeras.
För där stod det verkligen helstill!
Fy fan vilken tur för oss att vi var på väg åt "rätt" håll!
Nån lastbil i diket, en helkrockad bil, brandbilar och en ambulansutryckning.
Lite nervös var jag, som den "mamma-Sanna" jag kallas av mina vänner, men faktiskt inte så rädd.
Den där chauffören vi hade, han kunde det där galant senni!
Duktig karl!

---

Och idag har det verkligen känts i den här skrivande kroppen att det snart är jul!
Varför vet jag inte...kanske var det när jag bara var tvungen att kika så att det faktiskt FANNS en adventsstjärna i en av kartongerna i garderoben så att Rob inte lurade mig till att inte köpa någon när jag ringde och frågade honom när jag var i vimlet, som känslan dök upp?
När jag nästintill blev förbannad på mig själv över att inte hitta adventsstaken att sätta de fyra ljusen att tända i, i samma lådor?
Jag fattar inte hur i helvete jag kan slarva bort så mycket hela tiden!
Är det inte såna där vardagliga saker som plånbok och nycklar,
så är det fan allting annat också,
Ett exempel är ju det jag senast kom på är borta (förutom nu staken som ser ut som en stor timmerstock med massa söta tomtar på att sätta ljusen i):
Vart fan har jag lagt min snowboard!!!?
Hur i helvete, undrar jag, kan man tappa bort en sak som är längre än en meter??? :O
Någon som vet vart den är?
Snälla ge mig en ledtråd så jag har en chans att hitta på den?

Mera julkänslor, vill ha vill ha!
Älskar det!
Mysigaste tiden på året är på väg,
känner ni det, eller är det bara jag?
Förstår inte folk som inte tycker att jul är "något att hänga i julgranen" (höhö så fyndigt nu igen),
för jag fattar inte varför man kan annat än att längta till dess man sitter där med familjen!
Umgås, äter god mat, myser, ger varandra saker, gör andra glada, tänder ljus, spelar spel!
huuu, jag får välmående rysningar i hela kroppen bara av att tänka på det!

Och på tal om att ge varandra saker...
Har fått massvis med funderingar om vad jag skulle kunna tänkas vilja ha i julklapp,
och det har fan vart svårare än någonsin att komma på en enda liten pinal jag skulle vilja ha.

Men här kommer i alla fall en liten lista på vad jag skulle kunna tänka mig att bli ägare av:
(OBS!!! Här rabblar jag dock upp både möjliga julklappar, och saker jag själv önskar jag hade råd att köpa åt mig själv, så smäll inte av, tack?)
  • En kurs för att ta skoterkort
  • Britney Spears- parfymen midnight för annars börjar jag snart lukta äckligt
  • Presentkort på Stadium eller liknande är alltid bra att ha
  • Stötdämpare och fjädrar till bilen, Jävligt tråkigt, men mer än välbehövligt. Och lär nog i och för sig fixas innan jul, för annars får jag inte köra bilen efter den 16:e December, så ge mig inte det i julklapp, tack.
  • Hantlar och andra träningsmojänger
  • Underställ
  • En ny dator som inte vart enda uttag och laddare glappar på
  • En systemkamera! OoooOooo, den mest i hållande önskningen av dem alla som jag nu hur länge som helst försökt (och fortfarande försöker) få råd att köpa
  • Lite kläder kanske, för det får man ju aldrig för mycket av ^^
  • En skoter så klart
Sen kommer jag faktiskt inte på nå mer just nu...
Det skulle väl ha vart en vågtång och en innebandyklubba då, men det har jag ju redan gett mig själv i julklapp! ^^
Jag brukar alltid säga till folk som frågar (och de känner mig ju oftast bäst, inte många främlingar som frågar direkt) att de nog vet bättre vad jag behöver och vill ha, än vad jag själv gör, för så är det.
Denna virrpanna är som hon är.

Väntar fortfarande på första längdsvängen.
Måtte det bli snöoväder- och stormvindsfritt imorgon så jag tar mig ut?
Annars får jag väl vänta lite till.
Det är då dags för en städ och en adventspyssling imorn i alla fall.
Nu orkar jag inte längta efter att få se stjärnan lysa i fönstret nå längre!

Nu då...
var det någon som orkade avsätta en massa tid till att läsa HELA denna skit?
Och vad tycker ni om det hela.
Bring it on!

Själv ska jag gå och försöka somna igen, för andra gången i kväll.
Kanske går det bättre nu när jag fått skriva av mig lite?










1 kommentar:

malin sa...

sanna, självklart läser jag vartenda ord! :D gör jag alltid.
saknar dig gummsan!

Puss Malin, Vansbro ;p