onsdag 17 november 2010

Aldrig ensam

Då så gott folk, då var det kvällning i det gamla nerslitna soffhörnet igen.
Och kvällning betyder de flesta dagar också lite tid att slänga in ett par ordbajsade rader i denna stackars blogg som får stå ut med mitt OooooOooo så händelserika liv! ^^

Jag är så satans lyckligt lottad som har de vänner jag har...
Såna vänner man inte alltid behöver höra av varenda dag,
men som jag vet alltid finns där.

Ikväll har vi powerwalkat med pilli-Eugenvovvarna,
(30 minuter,
3.24 kilometer
202 kcal.)

Pulat nere i källarn och bytt rum för mina träningsmojänger i det sk. "gymmet",
smidit planer, drömt önskedrömmar,
ätit förbannat god chili con carne och druckit jävligt hett te,
Haft ett oseriöst kort träningspass mitt på ett köksgolv,
övat sliringar och sladdar en gnutta diskret,
Hängt all min nytvättade tvätt,
druckit glögg och myst med katten.

Dagar som denna, när man inte kan sitta ensam i ens 5 minuter utan att deppa ner sig själv med skittankar om skitsaker här i livet, är det riktigt skönt att slippa det också!

Och träningsrummet då?
Jävligt fjuttigt ser det ut.
Men förhoppningsvis ska det väl fyllas på med lite mer grejor här fram över...
Boxningssäcken ska sättas upp bara jag hittar en nog stark krok.
Sätta upp lite affischer och grejer på väggarna kanske? och fixa lite mer mattor eller så...
Nu önskas bara mera grejor att kunna grejsa med.
Någon som har någon träningsmojäng som står och samlar damm i något hörn?
Please let me know!?

Det roligaste är att mina partners in crime också blev sugna att träna,
och grannen är på och ställer eventuellt dit sina träningsgrejer också.
Skulle va så jävla kul om vi kunde få dit tillräckligt med grejer att flera stycken kunde vara där och träna tillsammans!
En dröm. Något att kämpa mot!

Ser nästan fram emot vinterns kallaste dagar nu...
Det ni! (=

Inga kommentarer: