onsdag 10 november 2010

Alltid detta kaos

Hur jäkla svårt ska det vara att ploga ordentligt?
Eller åtminstone ploga överhuvudtaget?
Det var bara att gasa och styra med när jag åkte till jobbet, hoppas på att det inte skulle komma en mötande bil just där spåret flängde lite hit och dit som det ville. ^^
Endast stora vägen plogad då.
Nu har de visst hunnit med småvägarna också...men att behöva en monstertruck för att ta sig till och från sin egen parkering utanför lägenheten känns inte direkt okej. ^^
Med en hel del fart tog jag mig in till huset, nu återstår bara att se om jag kommer iväg när jag ska ner till jobbet igen?
Kan bli spännande.

Läskigt att köra bil i snö tycker jag.
Har blivit en riktig fegis när det gäller det.
Uhhhh!

Men all denna hysteri som blir över hela landet så fort det kommer lite snö?
Kaos överallt!
Glömmer folk bort att det faktiskt brukar bli snö om vintrarna här i Sverige?
och borde vi inte vara beredda på det då?
Sverige i ett nötskal.

I med ettan, slira, tvåan direkt...
sen får vi se om jag kommer över plogkanten igen eller inte.




Inga kommentarer: