tisdag 9 november 2010

En gnutta vitt

Kanske dags att börja dra på sig ett par överdragsbyxor innan och efter innebandyn?
Börjar bli lite chillliiiiii det här. ^^

Å snö kommer det. Bara öser ner utanför väggarna.
Färgar hela tråkgråa byn vintervit och ljusar upp allt det mörka.
Lite jobbigt och lite härligt på samma gång måste jag säga att det är.
I mitt huvud är det tankarna om allt knas med bilar, ofrivilliga sladdar, förfrusna tår och nävar, blött allting, och allt annat skittråkigt
VS.
skoteråkning, skidor, medvetna djävulskt roliga sladdar, julkänslor och allt annat bajsroligt som slåss om bu eller bä.

Men det finns väl alltid för- och nackdelar med allt om man skulle börja finurla lite på det...
Kanske är det lika bra att försöka lägga all koncentration på fördelarna,
så rullar det säkert på lite bättre?

Innebandyn kan man då inte klaga på idag i alla fall.
Tuttgupp gånger tre, då går det då absolut inte att klaga! (=
I like!

Tack vare snöns ankomst har jag fått för mig att det kommer bli jätte kul att traska ner i källarn och köra hårt på träningsmojängerna som fått vila ett jädra bra tag nu,
jag kan nästan säga att jag längtar!
Synd att klockan är närmare 22, för går jag ner nu väcker jag väl säkert grannarna som bor ovanför träningsrummet ^^
Ibland önskar jag mer än annars att det inte var 6 mil till närmaste gym, eller att man åtminstone bodde i hus och kunde träna med hög musik och ta i så hårt man ville, utan att störa någon annan. "/
Men men...det här ska nog bli bra det också ska ni se! (=

Imorn kväll efter jobbet kanske?
Eller på Torsdag.
Snart blir det i alla fall!

Tjolahöppp!






Inga kommentarer: