söndag 2 december 2012

Stämningsfullt

Söndag,
men inte vilken Söndag som helst!
 
Första advent går mig aldrig obemärkt förbi...
(det skulle ett extremt jul-freak som jag aldrig tillåta senni! ^^)
Den där pirriga känslan finns alltid där just den här dagen varje år.
 
Eftermiddagen den spenderades, som alla andra år just den här dagen,
ute på byn bland julmusik, människor och skolklassernas julskyltningsbord.
Bland småeldar, marschaller, dörrkransar, kakor och annat som hör julen till!
Ja, jag säger då det...
rysningar ända in i benmärgen!
 
Fast ja...
en del av rysningarna kan ju ha berott på att det lyckades vara jävulskt kallt just ikväll!
(Termometern visade så mycket som 18.3 minusgrader när jag kom hem)..
men nää, inte alla rys kom från den där kylan,
de vet jag då bestämt! :)
 
Mer stämmningsfull Söndag går nog knappt att hitta!
 
Den mysigaste tiden på hela året!
 

"Uuuhh! Chiillliiiii!,"
sa Naannii'n och drog ner sin älskade björnfittemössa långt över öronen

Inga kommentarer: