onsdag 5 december 2012

Snörböbbelidöttelidött

Som jag skrev i föregående inlägg...
Jag är snörböbbelidöttig,
igen!
 
Förkyld till åtminstone hälften! ^^
 
Halsonten är tillbaka om mornarna,
snorkråkorna har förvandlats till segt slusk,
och hostattackerna, de kommer med jämna mellanrum.
 
IGEN!
 
Det känns som om jag vart förkyld till och från ända sen början av sommaren,
och nu börjar jag faktiskt tro att det är nånting med jobbet som gör det.
 
På något vis är det som om förkylningarna inte riktigt kan gå över när jag jobbar,
för då jag var arbetslös i två veckor blev jag frisk som en nötkärna i ett nafs.
 
Antingen är det just ansträngningarna som försvårar tillfriskningen,
eller så kan det vara allt damm och partiklar som svävar runt där nere som gör'et.
Ja vet int!
 
Tar en dag i taget,
och försöker vila mig i form när jag hinner.
 
Lite förkylningar kan jag stå ut med,
men lite drygt är det...
 


1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns nog gott om baciller i lort-tvätten:( men egentligen borde man ju bli härdad av att vara i "skit". KRYA PÅ DEJ