söndag 16 december 2012

Never ending story...

Imorgon är det Söndag...
och jag har äntligen en ledig dag! =D
 
Nog för att jag har mycket "på schemat" ändå, men ändå!
Det innehåller då inget med jobbet att göra, så att så säga.
 
Den här dagen dock har varit allt annat än lugn och ro,
gick upp 5 imorse (PÅ EN LÖRDAG!!),
var på jobbet vid tio i sex,
och jobbade till ett nån gång.
(kortare dag än det var tänkt, thank god!)
 
Väl hemma och inne (det fanns en del snö att skotta av innan man tog sig in här hemma^^) vid halv två tog jag vid där jag slutade igår,
det vill säga i resten av lägenheten förutom köket...
Yeeeey!
Städa, putsa, damma, feja...
Slänga slänga slänga...
 
Sex och en halv timme senare fick jag nog!
Det är lika bra att ge sig innan man blir så "allergisk" så man spyr av bara tanken på att städa. ^^
 
Tog en dusch,
och åkte till mamma och Stickan för en film och lite umgänge istället.
Och till sist en sväng upp på hyttan för lite tjål med Jennie och Toby som är hemma över helgen.
Attans trevligt att bara sitta och prata när man inte setts på ett bra tag!
 
Här under den senaste delen av kvällen lyckades jag faktisk mätta mitt umgängesbehov en gnutta,
väldigt behövligt!
 
Men nu tänker jag faktiskt unna mig att sova några timmar,
innan det är dags att gå upp och fortsätta den stora julstäden!
Åååå nej, tro inte att det är över än! ;)
Den här "stora julstäden", den är näst intill en never ending story...
Alltid kommer man på något man glömt damma av. ^^
 
Men nu är det i alla fall bara torkning av golven som är kvar,
sen är det klart till förbannelse!
Underbart!
 
Allt är röjt, torkat och fixat.
Fy sjutton så gött!
 
Nattinatt! :)
 
 


Inga kommentarer: