torsdag 6 december 2012

Keep up

Jag hostar halvt ihjäl mig ikväll.
Allvarligt.
Det gör ont i min hals,
river satan varenda gång.
Snart spyr jag, hinner jag tänka emellan varje panikattack av host,
men som tur har det inte hänt, än....
jag hatar att spy!
 
Förövrigt har min dag vart rätt bra...
Började med ett träningspass i form av snöskottning
(detta träningspass var inte direkt planerat, men vad ska man göra när det ramlat ner en decimeter snö utanför kåken under natten? ;) ),
sedan har jobbat veckans fjärde 6-17 pass,
och ätit pizza och haft mys med mamma efter det.
Ska bli förbaskat skönt att få gå hem för helg klockan 14 imorgon!
 
En heldag av julhandling på Lördag,
en Söndag varvad med julstäd, stök och vila...
Ladda upp för nästa veckas jobb!
 
Det lackar mot jul,
därför är det redan nu planerat med minst två timmars övertid Måndag till Fredag till veckan...
Plus jobb på Lördagen.
Och det blir nog ungefär lika veckan därpå också.
 
Hard work work!
 
Kommer bli skäjpligt roligt att få lönen i Januari!...
Och ännu häftigare är det att få vara LEDIG på julafton!!!
Det har jag inte vart sen året innan jag tog studenten tror jag, om ens då. ^^ 
 
Jag jobbar gärna all övertid jag bara orkar med,
bara för att få vakna av mig själv på julaftons morgon och inse att inget jobb kallar.
Det kommer bli mysigare än mysigast!
 
Men men,
ett tag kvar tills dess...
 
Så nu tänker jag faktiskt gå till sängs och försöka sova bort hostan!
Ställa klockan lite ännu tidigare imorgon ifall det skulle behövas skottas lite mer snö,
det vita gudet tog visst bara en kort liten paus och har börjat falla igen. :)
 
Jag kämpar på så länge!
Hoppas ni gör det ni också. :)
 
Keep up the good work!
 


1 kommentar:

Anonym sa...

Gött att kunna se fram emot januarilönen;) man bränner ju skapligt med pengar i december!