söndag 16 december 2012

Julstädat...för en stund


 



Nej ni, damer och herrar...
NU äntligen är det färdig-"stora-julstäden"-städat i det här hemmet!
Nu sätter Naannii'n ner foten å säger att nu banne mig får'e va nog! 
...Och dom dammråtter och smutslöss som har överlevt de här senaste tre dagarna...
ja de får väl helt enkelt svänga sina lurviga i en schottis,
och skatta sig jävligt lyckliga då! ^^
 
Jag är då nöjd.
Nu känns det i alla fall rent och fräscht i det här hemmet!
(ja, jävligt vore det väl annars! ;) )
 
Julpyntet är framme,
skräpet är slängt,
golvet är kliniskt rent,
det luktar en svag lukt av citron...
 
....Hmm...
eller?
vänta...
 
...Åååå DÄR började det lukta kattskit i hela hemmet och lät som hälften av sanden i lådan lyckades följa med Juniorn ut på sovrumsgolvet.
 
Jaha, ja jag tackar jag! ^^
Förgrömmade ong...öh...kissemiss!
 
Fram med sopborsten,
och tömma lådan!
 
Nåja,
resten av lägenheten är fin i alla fall! ^^
 
Mitt köksfönster i sitt fulla juleskrud

Julepynt i alla dess former



1 kommentar:

Anonym sa...

Va fint!!! Du har ju jul i varenda hörn. KRAAM