fredag 14 december 2012

Skitsamlare Naannii smutspelle

Fy äckel, vad skit man samlar på sig!
 
Jag har städat.
Började efter jobbet vid halv fyra...
Och för en halvtimme sen blev jag äntligen klar...
MED KÖKET!!!
=O
 
Jaha, då var det "bara" resten av lägenheten kvar då! ^^
 
Haha ja fy satan!
Men jaja, köket är alltid det som tar längst tid.
Där finns så många skrymslen och vrår,
luckor och skåp.
Och nu är ändå allt urtorkat och rent!
 
Hittade bara en sisådär två fulla kassar med kartonger och gamla papper,
tre kassar med vanliga "hushållsopor",
och en halv med annat skit som jag tydligen vart för lat för att slänga tidigare (den trasiga julgransfoten sen förra året tillexempel...^^).
 
En sak jag lärt mig idag att det är dags för den här damen att göra ett val...
Att antingen sluta storhandla,
eller lära mig äta upp den mat jag köper!
Nästan hälften av det som slängdes var säkert mat...
Fy! vilket slöseri med pengar!
 
Skärpning!
 
Ni skulle se kontrasterna mellan köket och resten av lägenheten nu!
Köket, kliniskt rent! Allt annat, totalt kaos!
 
Men det ska det bli ändring på! Imorgon!
Jag måste bara sova, och jobba lite först! ;)
 
Nyduschad och redo för dagens avsnitt av julkalendern...
Klockan är inte ens nio, och det känns snarare som Torsdag än Fredag.
 
Gosh, vad denna helg kommer att kännas kort!
Men i och för sig, det är det nog värt på Söndag när man helt plötsligt bor i en ren och julpyntad lägenhet,
och vet att man tjänat lite extra pengar under helgen också! :)
 
Dock saknar jag mina vänner,
det ska jag inte sticka under stolen med för fem öre!
Varken hinner eller orkar ju umgåsas alls såna här veckor! "/
Skulle inte sitta fel med en hel dags umgänge med de bästaste vännerna i världen!
Inte fel alls...
 
Men det kommer nog det också.
Tur det bara är Jul en gång om året! ;)
 
Hoppas ni har haft en bra dag och har en trevlig Fredagskväll!
 
Nu tänker jag ta mina russinfingrar (blir tydligen så när man håller en trasa i näven en hel eftermiddag) och krypa ner under täcket,
det är faktiskt inte så fy skam det heller! ;)
(fast mjaa, russinfingrarna hade jag i och för sig kunnat klara mig utan^^)
 
Puss på er!

 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: